لغو والیبال جام باشگاه‌های جهان/ توضیحات جدید وکیل جودو ایران/ دو سال حبس برای مدیر ورزشی

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

والیبال جام باشگاه‌های جهان لغو شد

با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا و عدم اطمینان درباره امکان انجام سفرها و حضور هواداران در مسابقات، فدراسیون جهانی تصمیم گرفته است که جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۰ را برگزار نکند.

فدراسیون جهانی تأکید کرده است که متعهد به تأمین سلامتی و رفاه خانواده جهانی والیبال است و قصد دارد تا پایان اکتبر ۲۰۲۰ دعوتنامه‌ای را جهت بررسی پیشنهادات برای مسابقات سال ۲۰۲۱ به کشورها ارسال کند.


توکیو، پرهزینه‌ترین المپیک تاریخ نیست

المپیک به تعویق افتاده توکیو به دلیل همه‌گیری کرونا، تنها بخش کوچکی از تحقیق «بنت فلوبیرگ» است. تفاوت هزینه واقعی و هزینه پیش‌بینی شده المپیک با متوسط ۱۷۰ درصد نوسان کرده و این اقتصاددان می‌گوید که این رقم برای توکیو ۲۰۰ درصد است.

«توشیرو موتو» رییس کمیته سازماندهی المپیک توکیو در این‌باره گفت: از این گزارش که در رسانه‌ها منتشر شده، مطلع هستم اما هیچ بیانیه رسمی به کمیته سازماندهی المپیک توکیو داده نشده است بنابراین در جایگاهی نیستم که در این مورد اظهارنظر کنم. فقط گیج شده‌ام.

براساس اعداد و ارقام تحقیق آکسفورد، هزینه‌های توکیو ۱۵.۸۴ میلیارد دلار است که همین حالا هم از المپیک ۲۰۱۲ لندن پیشی گرفته است؛ المپیک لندن با هزینه ۱۴.۹۵ میلیارد دلاری پرهزینه‌ترین المپیک در ادوار برگزاری این رویداد بوده است. فلوبیرگ می‌گوید که برآوردها هنوز متوقف نشده و انتظار می‌رود که چنیدن میلیارد دیگر به این هزینه‌ها اضافه شود.

سازماندهندگان المپیک توکیو به طور رسمی اعلام کرده‌اند که در مجموع ۱۲.۶ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. با این حال، یک حسابرس ژاپنی می‌گوید که هزینه‌های واقعی دوبرابر این رقم بوده ودر تحقیق آکسفورد لحاظ نشده است زیرا برخی از هزینه‌ها در دوره های مختلف المپیک یکسان نیستند.


وکیل جودو ایران: امکان ارائه توضیحات برای مصلحت پرونده وجود ندارد

امیر ساعد وکیل"، وکیل پرونده جودو ایران گفت: جلسه رسیدگی به شکایت فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران از فدراسیون جهانی جودو، براساس رای صادر شده علیه جودو ایران، از ساعت ۸ صبح امروز ۲۶ شهریور ماه آغاز شد و به مدت ۹ ساعت ادامه پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: اساسا سیاست وکلای فدراسیون جودو ایران بر این بود که تلاش کنند اعتبار شهود معرفی شده از طرف فدراسیون جهانی را زیر سوال ببرند و این موضوع مورد توجه قرار گرفت که تا چه اندازه اقدام فدراسیون جهانی جودو علیه فدراسیون ایران با مبانی و مقررات ورزشی از جمله اساسنامه فدراسیون جودو تطابق دارد. با این رویکرد پس از ارائه دفاعیات و ادله‌های که از سوی وکلای طرف مقابل صورت گرفت، هیئت داوران در پایان جلسه پس از استماع تمامی دفاعیات اعلام کرد که هر چند قضات دادگاه ورزش آمادگی صدور رای را دارند، اما استثنائا این فرصت را به روسای فدراسیون جهانی جودو و ایران دادند تا چنانچه بتوانند ظرف کمتر از ۳۰ روز به توافق و تفاهم دست پیدا کنند، دادگاه تفاهم را مبنای رای خودش قرار بدهد، در غیر این صورت دادگاه روند رسیدگی خودش را تکمیل خواهد کرد و رای خودش را اعلام خواهد کرد.

وکیل پرونده جودو ایران در پایان خاطرنشان کرد: مستحضر هستید که به لحاظ قانون دیوان داوری ورزش، ارائه توضیحات و جزئیات بیشتر در خصوص مقررات دادرسی، چون به صورت غیر علنی است باید محرمانه باقی بماند و لذا در این مرحله امکان ارائه توضیحات بیشتر برای حفظ مصلحت پرونده وجود ندارد.


دو سال حبس برای مدیر ورزشی

لمین دیاک ۸۷ ساله به اتهام اخذ رشوه از ورزشکاران در ازای سرپوش گذاشتن روی نتیجه آزمایش دوپینگ آنان مجرم شناخته شد؛ اقدامی که متعاقبا آنان را قادر می‌ساخت در ادامه رقابت‌ها از جمله المپیک ۲۰۱۲ لندن حضور داشته باشند.

دیاک همچنین به اتهام اخذ رشوه از روسیه برای کمک به تامین مالی کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۲ مکی سال در سنگال در ازای کُند کردن روندهای ضد دوپینگ، مجرم شناخته شد.

دادگاه مذکور دیاک را به چهار سال حبس محکوم کرد که دو سال آن تعلیقی است و علاوه بر این وی باید حداکثر جریمه نقدی معادل ۵۰۰ هزار یورو نیز پرداخت کند.


شهادت چند ایرانی علیه جودو ایران

جلسه رسیدگی به درخواست شکایت فدراسیون جودو ایران برای رفع محرومیت اعمال شده از سوی فدراسیون جهانی جودو (IJF)، در شهر لوزان سوئیس و در محل دادگاه حکمیت ورزش (CAS) برگزار شد.

در این جلسه تیم اعزامی ایران متشکل از آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو، نصرالله سجادی، محمدرضا داورزنی، ساعد وکیل به همراه دستیارش حضور داشتند و به ارائه توضیحات پرداختند.

همچنین در جلسه امروز سعید ملایی ملی‌پوش سابق جودو ایران، محمد منصوری سرمربی پیشین تیم ملی جودو و وحید سرلک سرمربی تیم جودو تاجیکستان علیه کشورمان شهادت دادند.

طبق اعلام مسئولان دادگاه حکمیت ورزش در این دادگاه به اظهارات طرفین گوش داده خواهد شد و برای بررسی و نتیجه‌گیری با شاهدین دیگر نیز صحبت خواهد شد.


کاپیتان معروف به ایران برمی‌گردد؟

نشست هیات مدیره لیگ والیبال چین چندی پیش برگزار شد و در این‌نشست مقرر شد تا لیگ فصل آینده این کشور بدون حضور بازیکنان خارجی برگزار شود.

سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان از فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ که از تیم سیه‌نا ایتالیا جدا شد و تا به امروز نتوانسته در بازی‌های باشگاهی به میدان برود، چون وقتی به بایک‌موتورز پکن پیوست، لیگ والیبال چین به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد و سپس ادامه این رقابت‌ها بصورت فشرده و بدون حضور خارجی‌ها برگزار شد.

براساس شنیده‌ها، گفته می‌شود سعید معروف چند پیشنهاد از لیگ برتر دارد و در آستانه بازگشت به والیبال ایران است.

کد خبر: 1072413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =