هنوز درخصوص صدور مجوز مهدهای کودک توسط آموزش و پرورش تصمیمی گرفته نشده

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا از این پس موضوع صدور مجوز، تعیین محتوا و نظارت بر مهدکودک ها به طور کلی به آموزش و پرورش واگذار خواهد شد؟ گفت: سیاست گذاری، تعیین شاخص ها و استانداردها، محتوا و برنامه جامع نظارتی بر عهده آموزش و پرورش است. اینکه آیا این برنامه نظارتی شامل صدور مجوزها هم خواهد شد یا خیر، تصمیم گیری می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضوان حکیم زاده  درباره موضوع مدیریت مهدهای کودک که در سال های گذشته محل اختلاف بهزیستی و آموزش و پرورش بوده، به ویژه پس از موکدات رهبری پیرامون اهمیت این دوره اظهار کرد: اختلاف آموزش و پرورش و بهزیستی به سال های قبل باز می گردد، اما باتوجه به ضرورت هم افزایی دستگاه ها برای ارائه خدمات بهتر، در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع مهدکودک ها ورود و جلساتی را برگزار کرده است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی کارگروهی را شکل داده که نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی در آن حضور دارند و قرار است روی تهیه یک سند سیاست گذاری جامع برای تربیت در دوران کودکی که شامل دوره مهدکودک ها و پیش دبستان می شود کار کنند که مبنای عمل قرار بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مطابق قوانین و سیاست های ابلاغی، سیاست گذاری، نظارت و هدایت آموزش جزو امور حاکمیتی است که از مهدکودک تا دانشگاه ها بر عهده آموزش و پرورش است گفت: اما درباره اجرا باید ضوابط  و استانداردها مشخص بشوند و هردستگاهی که متولی اجراست عهده دار امور شود و موارد را رعایت کند.

حکیم زاده درباره گروه سنی آموزش های پیش از دبستان با توجه به اینکه قبلا تقسیم بندی سنی برای پیس دبستانی ها و مهدکودک ها وجود داشت گفت: اکنون صحبت از دوره پیش از دبستان است که دوران کودکی را به صورت یکپارچه در نظر می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه اگر این سند جامع امضا شود وضعیت مهدکودک ها بهبود می یابد؟ گفت: تا سند نهایی نشده نمی توان دقیق اظهار نظر کرد اما آنچه که مسلم است کودکی دوره بسیار مهمی است و سیاست گذاری دوره کودکی از موضوعات مغفول بوده است.

وی ادامه داد: شورای عالی جوانان داشتیم اما پراکندگی و عدم انسجام در تربیت دوران کودکی  به چشم می خورده است و قبلا خیلی دغدغه جدی نبوده است؛ اما اکنون با بیانات رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی با دغدغه وارد شده و امیدواریم سرآغازی باشد که تربیت دوران کودکی به صورت یکپارچه در کانون توجه قرار بگیرد و سیاست گذاری لازم با توجه به اهمیت دوره کودکی انجام شود.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1072699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =