عامل اصلی ترور شهید «عماد مغنیه» شناسایی شد

بک وبسایت صهیونیستی نام یک مسئول عالی‌رتبه در سازمان موساد را که در ترور شهید «عماد مغنیه» نقش اصلی را بر عهده داشت، فاش کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،‌ وبسایت عبری‌زبان «تیکون عولام» با گذشت ۱۲ سال از ترور شهید «عماد مغنیه» فرمانده حزب‌الله لبنان در سوریه، نام سر دسته عملیات این ترور را فاش کرد.

به نوشته وبگاه المیادین، طبق گفته این وبسایت اسرائیلی که هر از چند گاهی دست به افشاگری اسرار امنیتی این رژیم می‌زند، او فردی است به نام «نوعم ایرز» که هم اکنون نیز رئیس اجرایی یک شرکت سایبری است.

این وبگاه عبری‌زبان در ادامه به نقل از روزنامه نیویورکر، نوشت که ترور این فرمانده حزب‌الله لبنان در فوریه ۲۰۰۸، طی عملیات مشترک سازمان موساد و سازمان سی.آی.ای آمریکا انجام شده بود.

«تیکون عولام» سپس نوشت که طبق کتاب «جاسوسان بی همتا» به نویسندگی «یوسی میلمان» سازمان موساد ارتباطاتی برقرار کرده بود که طبق آن محل حضور شهید مغنیه مشخص شده و امکان تعقیب وی فراهم آمده بود و آمریکا نیز به این شرط که انفجار موجب کشته شدن دیگر افراد غیر نظامی نشود و اینکه در خلال ساعت رفت و آمد دانش‌آموزان نباشد، با این ترور موافقت کرده بود.

در ادامه این کتاب آمده است که پس از آن موساد یک متخصص ساخت بمب خود را مسئول فراهم کردن بمبی کرد که جز فرد مورد هدف به اطراف آسیبی وارد نسازد. نام فرد سازنده بمب در این کتاب به طور کامل آمده بود اما بخش نظارت و سانسور نظامی اسرائیل، با پاک کردن نام وی صرفا اجازه استفاده از حرف اختصاری «ن» را به نویسنده داده بود.

«تیکون عولام» در ادامه نوشت که این فرد که وظیفه ساخت بمب را بر عهده داشت فردی است به نام «نوعم ایرز» که در آن زمان معاونت «تامیر باردو» رئیس کل موساد را بر عهده داشت.

از سوی دیگر وبسایت صهیوینستی «روترنت» با انتشار این خبر، نوشته است که چنین خبر مهم و خطرناکی چگونه از میان نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیلی به بیرون درز پیدا کرده است.

نوعم ایزر کیست؟

به نوشته وبسایت «تیکون عولام»، «نوعم ازر» مسئول بخش عملیات موساد و از مهم‌ترین مسئولان اجرایی این سازمان جاسوسی بوده است.

نوعم ایزر در طول تمامی ۳۰ سال حضور خود در موساد، در بخش عملیات این سازمان بود و توانست در مدت کمی به مناصب بالا دست یابد و در واخر دوره کاری خویش، مسئولیت‌ کل بخش عملیات را در دست گرفت. او همچنین فرمانده بخش عملیات سایبری موساد را برای مدتی در دست داشت و در راستای توسعه توانایی سایبری این سازمان طرح‌های راهبردی متعددی را به اجرا گذاشت تا جایی که توانست موساد را در بخش سایبری در میان سازمان‌های امنیتی و جاسوسی جهان، پیشرو کند.

این وبسایت صهیوینیستی در ادامه نوشت که قرار بود «نوعم ایزر» جانشین «تامیر باردو» رئیس موساد شود، اما «سارا نتانیاهو» همسر بنیامین نتانیاهو که نفوذ بالایی در کابینه دارد، «یوسی کوهن» را به جای وی به نتانیاهو معرفی کرد و در نهایت نیز موفق شد کوهن را به ریاست موساد برساند.

«تیکون عولام» در پایان نوشت که «نوعم ایزر» پس از آن از موساد جدا شد و همچون بسیاری از مسئولان سابق موساد به شرکت امنیت سایبری «XM Cyber» پیوست و هم اکنون رئیس بخش اجرایی این شرکت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =