کرونا باعث افت فعالیت‌های دانشجویی شده است

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌های کشور متاسفانه باعث شد فعالیت‌های دانشجویی نیز به حالت نیمه تعطیل درآمده و دچار رکود و رخوت شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛‌ پویایی محیط دانشگاه و فعالیت دانشجویی ارتباط دوسویه و متقابل است که اگر هر کدام  از این 2 متغیر دستخوش تغییراتی شود، این ارتباط مستقیم برهم می‌خورد. از زمان شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن کلاس‌های درس و حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه‌ها به صورت محسوسی فعالیت‌های دانشجویی نیز درگیر افت و رکود شده است. همچنین جریان دانشجویی در دوران کرونایی به اهمیت فضای مجازی پی برده و تلاش دارد تا در سطح تولید محتوای خود را در شبکه‌های مجازی ارتقا دهد.

محمد آدیگوزل زاده در گفت‌وگو با کرونا-باعث-افت-فعالیت-های-دانشجویی-شده-است">کرونا-باعث-افت-فعالیت-های-دانشجویی-شده-است">ایسکانیوز با اشاره به تاثیرگذاری ویروس کرونا در فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: با آغاز  ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌های کشور، متاسفانه فعالیت‌های دانشجویی نیز به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمد.

وی ادامه داد: جریان دانشجویی در دوران کرونا عملکرد مناسبی داشت چراکه ‌فعالیت‌های جهادی تاثیرگذاری را  در مناطق محروم انجام داد و در مبارزه با این ویروس نقش بسزائی داشت. اما متاسفانه در سطح کلان تعطیلی دانشگاه‌ها و دور شدن دانشجویان از محیط پویای دانشگاه‌ها باعث کاهش فعالیت‌های دانشجویی شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال عنوان کرد: پویایی دانشگاه‌ها رابطه مستقیم با فعالیت‌های جریان دانشجویی و شادابی دانشجویان دارد. افت فعالیت تشکل‌های دانشجویی باعث شده تا دانشگاه‌ها و استادان نیز درگیر این فضای رخوت شوند.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از ظرفیت فضای مجازی توسط جریان دانشجویی یادآور شد: تشکل‌های دانشجویی با توجه به غیرحضوری شدن کلاس‌های درس و حضور نیافتن دانشجویان در دانشگاه‌ها، فعالیت‌های خود را به سمت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بردند. البته در این امر کم و کاستی‌های وجود دارد که با گذشت زمان و کسب تجربه در حال بهتر شدن است.

به گفته آدیگوزل زاده؛ جامعه اسلامی دانشجویان واحد تهران شمال از ابتدا  آغاز کرونا در سنگر مقابله با این ویروس منحوس و فعالیت‌های فرهنگی تا کنون عملکرد مناسبی داشته و تلاش کرده تا از فضای مجازی بهترین بهره را ببرد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای از الزامات فعالیت دانشجویان در فضای مجازی است، گفت: جامعه اسلامی تهران شمال به منظور تقویت سواد رسانه دانشجویان کارگاه سواد رسانه‌ای با  سر فصل‌های فرستنده و جریان شناسی رسانه‌ها، شناخت پیام و ویژگی‌های محتوا، شناخت مخاطب مخاطب منفعل و فعال، تاثیر زمان و مکان و فرهنگ در تولیدات رسانه‌ای و فنون تولید محتوا را برای دانشجویان برگزار می‌کند.

وی نبود شبکه‌سازی در جریان دانشجویی را یکی از ضعف‌های این جریان دانست و گفت: جامعه  اسلامی دانشجویان واحد شمال  برای حل این مشکل فراخوانی برای  جذب دانشجویان فعال حوزه مجازی به جهت زمینه‌سازی و شبکه‌سازی فعالان فضای مجازی و زمینه سازی تولید محتوای مناسب برای نشر در فضای مجازی را منتشر کرده است.

آدیگوزل زاده در تکمیل سخنان خود گفت: در راستای تقویت قلم دانشجویان مسابقه مقاله نویسی با عنوان بررسی تشکیلات امام حسین(ع) به عنوان بزرگترین نهاد مردمی؛ تشکیلات و دستگاه امام حسین(ع) بزرگترین نهاد مردمی است، برگزار شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال  در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت جهت ارتباط با دانشجویان و انعکاس اخبار و برنامه ها و تولیدات جامعه اسلامی دانشجویان سایتی به آدرس jadtnb.ir به طور کامل به بهره برداری  رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =