درخواست نماینده فرانسه در وین از ایران برای پایبندی به برجام!

در حالی که ایران در پی بی‌تعهدی کشورهای اروپایی عضو برجام، گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات برجامی‌اش برداشت، هیات نمایندگی فرانسه در سازمان‌های بین‌المللی در وین خواستار بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صفحه توییتر هیات فرانسه در سازمان های بین المللی در وین در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صفحه توییترش، مدیریت بحران کووید-19 را به آژانس تبریک گفت که  «آن را قادر به تداوم ماموریت های مهمش ساخت» و خواستار پایبندی ایران به توافق هسته ای شد. 

هیات فرانسه در وین در این باره نوشت: فرانسه حمایت کاملش از آژانس را دوباره  تکرار کرده و از ایران می خواهد بدون تاخیر به پایبندی سرسختانه نسبت به تعهدات هسته ای اش بازگردد. 

اظهارات هیات فرانسوی در حالی مطرح شده است که ایران با گذشت یک سال از خروج آمریکا از توافق هسته ای که با اعمال تحریم ها علیه کشورمان همراه بود،  در پی تعلل کشورهای اروپایی برای عمل کردن به وعده هایشان در زمینه پیدا کردن راهکاری برای کاهش تاثیر تحریم های آمریکا، اعلام کرد در پنج گام تعیین شده تعهدات داوطلبانه هسته ای اش را کاهش می دهد. 
همکاری سازنده ایران و آژانس همچنان ادامه دارد که  اخیرا با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، به توافقی در زمینه مسائل  مطرح شده از سوی آژانس در زمینه اجرای تعهدات پادمانی منجر شد. 
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1072997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =