حماس و جهاد اسلامی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران وقیحانه است

دو جنبش فلسطینی، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را نشانه قلدری واشنگتن خواندند و افزودند، این تحریم‌ها در رسیدن به اهداف خود از جمله پایان حمایت‌های ایران از مقاومت و فلسطین ناموفق خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت او اقدام به اعمال تحریم‌های جدید و در نظر گرفتن تدابیر کنترل صادراتی علیه ۲۷ فرد و نهاد مرتبط با «شبکه اشاعه تسلیحاتی ایران» کرده است.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، دو جنبش فلسطینی جهاد اسلامی و حماس این اقدام ترامپ را محکوم کردند. «داوود شهاب» از اعضای ارشد جهاد اسلامی گفت: دولت آمریکا دولتی وقیح است که برای تقویت ثبات در جهان تلاش نمی‌کند بلکه دنبال بی نتیجه گذاشتن تلاش‌های کاهش تنش در جهان است.

وی افزود، تحریم‌های آمریکا علیه ایران نشانه قلدری واشنگتن است، این اقدام با قوانین بین‌المللی و چشم‌اندازهای کشورهای عضو شورای امنیت در تناقض است. تمامی کشورهای جهان تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده‌اند و معتقدند سیاست‌های سبکسرانه آمریکا به دور از دوراندیشی است.

«اسماعیل رضوان» عضو ارشد جنبش حماس هم گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران در چارچوب تجاوز جدید به ایران و محور مقاومت و برای خدمت به مشروع صهیونیستی-آمریکایی در منطقه با هدف اجرای «معامله قرن» صورت می‌گیرد.

وی افزود، جمهوری اسلامی ایران اینگونه تحریم می‌شود زیرا از قوای مقاومت حمایت می‌کند اما این تحریم‌ها در متوقف کردن حمایت ایران از آرمان فلسطین و مقاومت موفق نخواهد بود.

رضوان بر ایستادن حماس در کنار ایران در مقابله با این تجاوز آمریکایی تأکید کرد و رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را از حماقت ادامه محاصره و تجاوز بر کشور برادر ایران برحذر داشت.

منبع: فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =