سیاست‌گذاری ایجاد رشته‌های بومی در وزارت بهداشت دیده نمی‌شود

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه بحث ایجاد رشته های جدید به صورت بومی و سنتی سالهاست که در کشور مطرح است،گفت: متاسفانه سیاست‌گذاری‌های موضوعی آن در وزارتخانه به چشم نمی خورد.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سعید چنگیزی آشتیانی در وبینار رشد و گسترش رشته‌های تحصیلی چشم انداز ۱۴۰۸ منطقه ۶ که با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: در منطقه ۶  کشور، می‌توان با ایجاد و راه اندازی تعدادی از میان رشته‌ها، بحث آموزش را در دوره‌های کارشناسی ارشد و Phd با توجه به اینکه فارغ التحصیلان این دوره ها در بسیاری از موارد فرصت جذب و کاریابی ندارند، افزایش داده و رونق بیشتری دهیم.

چنگیزی اظهار کرد: تدوین پروتکل های جدید که در مقاطع تحصیلی کاربردی باشند می تواند با توجه به شرایط بومی هر منطقه راهگشا باشد؛ بحث ایجاد رشته های جدید به صورت بومی و سنتی سالیان سال در کشور مطرح است، اما متاسفانه سیاست‌گذاری‌های موضوعی آن در وزارتخانه به چشم نمی خورد.

وی با تاکید بر اینکه  یکی از عوامل موثر در خصوص رشد و ارتقای زیرساخت‌های دانشگاه، جذب دانشجویان بین المللی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ارتقاء زیرساخت ها و بحث بین المللی سازی، جذب دانشجویان بین المللی یکی از موضوعات مهم است که باید ایده های تازه ای در خصوص آن شکل گیرد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن اشاره به اینکه رشد زیرساختی در هرم اعضای هیات علمی به صورت فزاینده‌ای در مجموعه دانشگاه های کشور در حال رقم خوردن است، گفت: به تدریج و به مرور زمان و با دادن انگیزه و میدان، جوانان این مرز و بوم دانشیار و استاد می شوند. در این زمینه باید یک برنامه ریزی صحیح و اصولی داشت تا در بحث توسعه به بن بست نخوریم.

چنگیزی آشتیانی در پایان تصریح کرد: الگوهایی که در کشورهای دیگر در این خصوص به چشم می خورد، این پیام را به ما می‌دهد که باید با نگرش تازه به این موضوعات نگریست و برای بازگشایی مسیر جدید برای رشد و ارتقای دانشگاه‌ها تلاش کرد تا با توجه به محدودیت منابع اعتباری برای کشور عزیزمان راهگشا بوده و به توسعه و پیشرفت دست یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =