راه‌اندازی سرور اختصاصی اینترنت در مدارس سمای گیلان/ والدین از آموزش حضوری دانش آموزان استقبال نمی‌کنند

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: مذاکراتی را با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی انجام دادیم تا به هرکدام از مدارس سما، سروری جداگانه اختصاص دهیم که از لحاظ سرعت اینترنت دچار مشکل نشویم.

محمد نیک پسند معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های مدارس سمای این استان در حوزه توسعه آموزش مجازی اظهارکرد: ما برای آموزش مجازی در سال تحصیلی جدید، سامانه‌های ال ام اس واحد الکترونیک و اسکای روم را در نظر گرفته‌ایم؛ در کنار استفاده از پلتفرم‌ها، از امکانات و ظرفیت‌های سامانه شاد نیز استفاده خواهیم کرد چرا که این سامانه نسبت به گذشته، امکانات بهتری دارد.

وی افزود: آموزش مجازی در سال تحصیلی گذشته از کیفیت بالایی برخوردار نبود و مشکلات متعددی همراه بود؛ اما امسال در صدد هستیم که با برنامه ریزی دقیق، مشکلات را حداقل میزان ممکن کاهش دهیم. درهمین راستا مذاکراتی را با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی انجام دادیم تا به هرکدام از مدارس سما، سروری جداگانه اختصاص دهیم که از لحاظ سرعت اینترنت دچار مشکل نشویم.

نیک پسند درباره آموزش دروس عملی در سال تحصیلی جدید گفت:واقعیت امر این است که درحال حاضر اولویت اصلی ما دروس تئوری است و به دنبال این هستیم که آموزش این دروس با بهترین کیفیت انجام شود. اما درحال برنامه ریزی هستیم تا آموزش دروس عملی را نیز با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود و دانش آموزان برای گذراندن این دروس نیز مشکلی نداشته باشند. این احتمال وجود دارد که در ادامه سال تحصیلی دانش آموزان گروه بندی شوند و دروس عملی را در کلاس‌های جداگانه برگزار کنیم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره فعالیت‌های پژوهشی تصریح کرد: ما به کلیه مدیران و رابطان پژوهشی استان دستور داده‌ایم که برنامه‌های خود را در این زمینه در شورای راهبردی مطرح کنند تا بتوانیم به یک جمع بندی خوب در این زمینه دست پیدا کنیم. خوشبختانه مدارس سمای استان گیلان از لحاظ فعالیت‌های پژوهشی در سازمان سما ازجایگاه بسیار خوبی برخودار هستند و امیدواریم که امسال هم بتوانیم جایگاه خود را در این زمینه حفظ کنیم.

وی در ادامه درباره رویکرد والدین نسبت به آموزش حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی جدید باتوجه به شیوع کرونا بیان کرد: رویکرد والدین نسبت به حضور دانش آموزان در روزهای اول سال تحصیلی منفی بود اما با گذشت زمان شاهد افزایش جمعیت در مدرسه بودیم؛ اما بار دیگر طی روزهای گذشته با توجه آغاز موج سوم کرونا، تمایل به حضور دانش آموزان در مدرسه کاهش پیدا کرده و ضعیف شده است.

نیک پسند در پایان خاطرنشان کرد: ما تمام زیرساخت‌های لازم را برای حضور دانش آموزان در مدرسه فراهم کرده‌ایم و تمامی مدارس ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده‌اند. به همین دلیل آمادگی لازم را برای آموزش حضوری دانش آموزان داریم. البته الزامی برای حضور دانش آموزان در مدرسه وجود ندارد چرا که ما نگرانی والدین نسبت به شرایط موجود کشور را عمیقا درک می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073147

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =