سرای نوآوری «علوم پایه همگرا» راه‌اندازی می‌شود/ رشته‌های علوم پایه بیشترین تولیدات علمی را دارند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: مجوز راه‌اندازی سرای نوآوری «علوم پایه همگرا» برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اخذ شده است و مقدمات آماده‌سازی آن درحال پیگیری است.

علی نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) درباره اقدامات فناورانه و سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: باتوجه به ماموریت محول شده در حوزه برنامه‌های علمی محیط‌زیست و مهندسی علوم ورزش و ظرفیت‌های بالقوه اعضای هیئت علمی و دانشگاه اقدامات مطلوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: مجوز راه‌اندازی سرای نوآوری «علوم پایه همگرا» برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اخذ شده است و مقدمات آماده‌سازی آن درحال پیگیری است. در چندین سال اخیر شرایط رشته‌های علوم پایه به‌گونه‌ای است که اگر به درستی سیاست‌گذاری نشود در آینده با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهیم شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بیان کرد: با روندی که اکنون پیش گرفته شده شاید تا 10 سال آینده به واردات متخصصان علوم پایه روی بیاوریم. به‌همین منظور برای تقویت شرایط شغلی و کسب‌وکار در این رشته‌ها و رشته‌های مهندسی و علوم انسانی، تصمیم راه‌اندازی چنین سرایی گرفته شد.

نیازی با اشاره به اختصاص فضا به سرای نوآوری علوم پایه همگرا در مجتمع نیایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تصریح کرد: فضایی مجهز در جوار آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه برای استقرار سرای نوآوری درنظر گرفته شده که تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: سراهای نوآوری از شتاب‌دهنده‌ها و مرکز رشد تشکیل می‌شود، سعی می‌شود شتاب‌دهنده‌هایی مناسب در این سرا مستقر شوند تا واحدهای فناور و تیم‌های ایده‌پرداز این حوزه فعال شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی پیرامون تجاری‌سازی محصولات حاصل علوم پایه همگرا گفت: رشته‌های علوم پایه بیشترین  تولیدات علمی را در بین گروه‌های مختلف آموزشی دارند ولی از لحاظ تجاری‌سازی و ایجاد کسب‌وکار از جایگاه مطلوبی برخوردار نیستند.

نیازی خاطرنشان کرد: اکنون دستاوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه ترکیبات نانو و زیست‌فناوری در رشته‌های علوم پایه به‌دست آمده که ضروری است با تشکیل هسته‌ها فناور در بطن سراهای نوآوری تجاری‌سازی این محصولات در دست دانشگاه باشد و از اعتبار دانشگاه در بازاریابی آنها استفاده شود.

وی گفت: دانش‌آموختگان بسیاری از رشته‌ها می‌توانند در این سرا مشارکت کنند و باتوجه به استقرار محل فیزیکی سرا در مرکزیت آزمایشگاه‌های تحقیقاتی می‌توان به ایده‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی امیدوار بود. ارتباطات مطلوبی نیز با صنایع گرفته شده که با راه‌اندازی سرای نوآوری نمود خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =