هوشمندسازی کلاس‌های مدارس سما با رونمایی از سامانه جدید آموزشی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: روند هوشمندسازی مدارس و مشکلات دانش‌آموزان با طراحی سامانه مختص مدارس سمای واحد یزد به انجام رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدرضا رحیمی‌زارچی در مراسم رونمایی از سامانه جدید آموزشی با اشاره به هوشمندسازی کلاس‌های دانش‌آموزان مدارس سمای یزد اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا با نگاه تکنیکی و فنی مسئولان این مدرسه و به‌منظور رفع نیازهای آموزش مجازی دانش‌آموزان در حوزه تکنولوژی آموزشی هوشمند، هوشمندسازی کلاس‌ها مورد اهتمام ویژه قرار گرفت.

وی افزود: در ماجرای کرونا مدرسه و دانش‌آموزان به‌شدت نیازمند ارتباط با هم بودند تا اینکه تخته‌های بورد هوشمند کلاس‌ها با تکنولوژی آموزشی در این شرایط مورد استفاده و به کار گرفته شد.
 
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: روند هوشمندسازی مدارس و مشکلات دانش‌آموزان با سامانه شاد، واتساپ و سایر نرم‌افزارهای مشابه با توجه به فضایی که تکنولوژی برای خودش باز کرد، انگیزه‌دار شد تا با طراحی این سامانه مختص مدارس سمای واحد یزد، نیازها در حوزه آموزش، مدرسه و ارتباط از راه دور پاسخ داده شود.

هوشمندسازی کلاس‌های مدارس سما یزد با رونمایی از سامانه جدید آموزشی

مسئول بخش فناوری اطلاعات مدارس سمای یزد هم درباره راه‌اندازی سامانه جدید هوشمند آموزشی بیان کرد: بررسی‌های انجام‌شده نیز این مسئله را به‌خوبی نشان می‌دهد که آموزش دوره کرونا در کشور بیش از وابستگی به امکانات درون مدرسه، وابسته به امکانات تکنولوژیکی درون خانه شده است.

ابراهیم حاجی‌زاده توضیح داد: زمانی که مشکلاتی مانند عدم جوابگویی نرم‌افزارهای قبلی مانند اسکای روم و lms (ال ام اس) و نداشتن امنیت اطلاعات کاربران واتساپ به‌ویژه برای دانش‌آموزان و نگرانی والدین در این ارتباط، به‌دلیل مواردی مانند دشواربودن استفاده با این برنامه‌ها برای دانش‌آموزان، نداشتن زبان فارسی، عدم امکان ضبط کلاس‌ها، امکان‌ نداشتن دسترسی فضای کاربری به دانش‌آموزان و ... انگیزه‌ای برای پیگیری ویژه در طراحی سامانه‌ای به‌صورت ترکیبی از این نرم‌افزارها البته بدون داشتن مشکلات قبلی و رفع آنها برای مدارس سمای یزد شد.

وی  اضافه کرد: تیم پشتیبان طراحی سامانه سمای یزد در این شکل‌گیری نرم‌افزار امکانات خاصی را مدنظر داشته‌اند که می‌توان امنیت بالای فضای کاربری این سامانه برای دانش‌آموزان در فضای مجازی، امکان چند تصویر برای کاربران با هم، ایجاد فضای اختصاصی برای هریک از دانش‌آموزان، مشخص‌بودن برنامه زمان‌بندی کلاس‌های دانش‌آموزان در طول هفته در این سامانه، امکان ضبط کلاس برگزارشده در آرشیو پنل خود دانش‌آموز و قابلیت استفاده مجدد از مطالب گفته‌شده را نام برد.

مسئول بخش فناوری اطلاعات مدارس سمای یزد گفت: این سامانه با استفاده از نرم‌افزار مدل که یک برنامه آزمون‌ساز طراحی سؤالات درسی معلمان به‌صورت تستی و تشریحی است، قابلیت مشاهده و بارگذاری فایل‌های مورد نیاز برای استفاده دانش‌آموزان و فعال‌کردن دوطرفه تصویر و صدا برای معلم و دانش‌آموز را داراست.

هوشمندسازی کلاس‌های مدارس سما یزد با رونمایی از سامانه جدید آموزشی

حاجی‌زاده اظهار کرد: تیم پشتیبانی شرکت طراحی این نرم‌افزار در هر زمان، قابلیت ارتقای برنامه و افزودن امکانات جدید را به سامانه بنابر درخواست فناوری و اطلاعات مدارس سمای یزد میسر کرده است.

وی توضیح داد: این سامانه هوشمند آموزشی اکنون قابلیت اتصال به‌صورت الکترونیکی به وایت‌بورد هوشمند کلاس‌های مدرسه سمای یزد را با تصویر و صدای شفاف دارد و ۶۰ کلاس درسی مدرسه به این سامانه مجهز شده است.

مسئول بخش فناوری اطلاعات مدارس سمای یزد تأکید کرد: نرم‌افزار سامانه آموزشی مدارس سما یزد با ترکیب از دو برنامه وبینار آنلاین اپن‌سورس و بیگ‌بلوباتن در کنار برنامه مدل جایگزین برنامه شاد آموزش و پرورش در سما یزد شد.

این سامانه به‌طور آزمایشی به مدت یک ماه با موفقیت مشکلات احتمالی خود را برطرف کرد و به مرحله رونمایی نهایی و مورد استفاده دانش‌آموزان رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =