بررسی وضعیت سرمربیگری تیم‌های لیگ دسته اول

بسیاری از تیم‌های حاضر در فصل جدید مسابقات لیگ یک هنوز سرمربیان خود را مشخص نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - علیرضا حیدریان؛ در حالی که تا کنون تاریخ دقیق شروع مسابقات لیگ یک در فصل 400-1399 اعلام نشده است، هنوز همه تیم های حاضر در این رقابتها سرمربیان خود را نشناخته اند. در فصل جدید مسابقات دسته یک فوتبال ایران 18 تیم حضور خواهد داشت. دو تیم چوکای تالش و استقلال ملاثانی که فصل قبل در دسته دوم حضور داشتند با کسب جواز حضور در لیگ یک، جایگزین دو تیم سقوط کرده علم و ادب تبریز و سپیدرود رشت شده اند. در ادامه وضعیت سرمربیان این تیم ها را بررسی می کنیم.

مس کرمان
تیم با سابقه کرمانی که در هفته آخر لیگ 98-99 با امتیاز مساوی با آلومینیوم اراک و به دلیل تفاضل گل از صعود به لیگ برتر بازماند، در فصل گذشته سید مجتبی حسینی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشت. این مربی با دریافت پیشنهادی از نفت مسجد سلیمان لیگ برتری از سمت خود کنار رفت. مدیران مس برای هدایت این تیم به سراغ رضا مهاجری رفتند که در فصول گذشته لیگ برتر سابقه مربیگری تیم های پدیده، نساجی و ماشین سازی را در کارنامه خود دارد. کرمانی ها امیدوارند با تکیه بر تجارب و توانایی های این مربی پس از سال ها به لیگ برتر بازگردند.

خوشه طلایی ساوه
تیم دوم استان مرکزی که فصل خوبی را با محمود فکری پشت سر گذاشته بود پس از نقل مکان این مربی به نساجی، کارش را با محسن عاشوری به پایان رساند. در روزهای گذشته سهراب بختیاری زاده مربی اسبق تیم ملی امید و سرمربی فصل گذشته شهر خودرو مشهد در هفته های پایانی لیگ برتر، به عنوان سرمربی این انتخاب شد. بختیاری زاده از داوود سید عباسی و سیامک فراهانی که هر دو سابقه سرمربیگری در کارنامه خود دارند، در کادر فنی خود بهره می برد.

بادران تهران
یکی از تیم هایی که با مالکیت بخش خصوصی در لیگ یک حضور دارد، بادران تهران است. این تیم فصل گذشته فرهاد کاظمی مربی با سابقه فوتبال کشور را روی نیمکت هدایت خود می دید. بادران کار خود را با ایستادن در رده پنجم رده بندی به پایان رساند. شواهد حاکی از این است که تنها بانوی مدیرعامل ایرانی قصد تغییر سرمربی تیمش را ندارد و کاظمی یک فصل دیگر را با این تیم ادامه می دهد.

هوادار تهران
این تیم که فصل قبل با نام سرخپوشان پاکدشت در لیگ دسته اول حاضرشده بود، در ادامه و با تغییر مالکیت به هوادار تغییر نام یافت. مالک جدید این باشگاه کسی جز رضا عنایتی پیشکسوت باشگاه استقلال نبود. عنایتی که فصل قبل هم خودش روی نیکمت تیمش می نشست بی گمان فصل آینده هم سرمربی هوادار خواهد بود.

نود ارومیه
تنها تیم آذربایجان غربی که بر خلاف همسایه شرقی اش هیچگاه در لیگ برتر دارای نماینده نبوده است، نود ارومیه است. این تیم فصل قبل را با مربی جوان خود یعنی وحید بیات لو به پایان رساند. بیات لو در فصل آینده مربی ماشین سازی در لیگ برتر خواهد بود. مربی تیم ارومیه ای در فصل بعد پژواک کرم پور خواهد بود. کرم پور مربی ایرانی ساکن آلمان است که سابقه حضور در تیم های آلمانی را دارد. در سال های قبل او در تیم هایی مثل استقلال اهواز، سپاهان، نفت تهران و تیم ملی جوانان ایران هم در سمت های مختلفی حضور داشته است.

گل ریحان البرز
نماینده دوم استان البرز فصل قبل شروع خوبی را با محمد نصرتی داشت ولی در ادامه و با شکست مقابل نود ارومیه، نصرتی جایش را به میثم منیعی پیشکسوت استقلال داد. البته باشگاه البرزی به دلیل تغییر مالکیت وضعیت آشفته ای را داشت و قبل از منیعی ابراهیم طالبی هم به عنوان مربی این تیم معرفی شده بود. گفته می شود مجید جلالی سرمربی فصل قبل گل گهر سیرجان به عنوان مربی جدید گل ریحان انتخاب شده است.

استقلال خوزستان
این باشگاه اهوازی که در لیگ پانزدهم با ویسی قهرمان لیگ برتر هم شده بود، فصل قبل اوضاع خوبی در لیگ یک نداشت. استقلال خوزستان در فصل گذشته بار ها دست به تغییر مربی زد. آخرین مربی که روی نیمکت این تیم نشست امیر خلیفه اصل پیشکسوت فوتبال خوزستان بود. در حال حاضر این تیم فرد جدیدی را به عنوان مربی معرفی نکرده و اگر اتفاق خاصی نیافتد با خلیفه اصل لیگ جدید را آغاز خواهد کرد.

فجرسپاسی شیراز
تیم سازنده شیرازی که سال هاست از لیگ برتر دور است فصل گذشته را با بازیکن سال های دور خود یعنی داوود مهابادی به عنوان سرمربی شروع کرد و با کسب مقام دهم به پایان رساند. به نظر می رسد مدیران فجر قصد دارند در فصل آتی هم هدایت تیم را به مهابادی بسپارند.

آرمان گهر سیرجان
نماینده دوم شهر سیرجان بعد از گل گهر فصل گذشته با سرمربیگری قاسم شهبا نتوانست مقامی بهتر از یازدهمی به دست آورد. مدیران باشگاه آرمان گهر قصد دارند فصل جدید را نیز با کادر فنی سال قبل ادامه دهند.

داماش گیلان
یکی از نمایندگان رشت در لیگ دسته یک فصل را با سیامک فراهانی آغاز کرد اما با پایان نیم فصل اول فراهانی از سمت خود استعفا داد. در ادامه فصل هدایت این تیم را مازیار ربیعی فر بر عهده داشت. در حال حاضر خبر جدیدی مبنی بر تغییر سرمربی داماش نیست.

رایکا بابل
تیم بابلی که سال های قبل با نام خونه به خونه در لیگ یک حضور داشت، خیلی خوش شانس بود که سال گذشته سقوط نکرد. این تیم سال پر تلاطمی را پشت سر گذاشت به طوری که شش مربی روی نیمکت خود دید. آخرین مربی این تیم در فصل گذشته رحمان رضایی بود که سرمربی ذوب آهن شد. گویا علی نظر محمدی یکی از مربیان فصل گذشته این تیم هدایت بابلی ها در در لیگ بعدی به عهده خواهد داشت.

قشقایی شیراز
تیم دوست داشتنی شیراز که فصل قبل را با رضا عنایتی شروع کرد بود، در مقطعی از فصل با ابراهیم طالبی همکاری داشت. تغییرات زیاد در کادر فنی این تیم نتیجه ای جز رده سیزده برای این تیم نداشت. مدیران این باشگاه در فصل جدید داریوش هرمزی را که با استقلال ملاثانی از دسته دوم به یگ یک صعود کرده است را به عنوان سرمربی فصل جدید خود انتخاب کردند.

ملوان انزلی
قوی سپید خزری که فصل آشفته ای را به لحاظ مالکیت و اسپانسر پشت سر گذاشت با مدیریت مشترک پژمان نوری و مازیار زارع و سرمربیگری محمد احمد زاده به زحمت توانست خود را در دسته یک حفظ کند. شنیده می شود در فصل بعد مازیار زارع خودش هدایت ملوان را برعهده خواهد داشت.

نیروی زمینی تهران
این تیم ریشه دار که فصل خوبی را با امیدرضا روانخواه شروع کرده بود نتوانست روند پیشرفت خود را حفظ کند و به زحمت توانست به عنوان آخرین تیم سهمیه خود را حفظ کند. در حال حاضر خبری از اعلام سرمربی فصل بعد این تیم نیست.

استقلال ملاثانی
 باشگاه خوزستانی که با هدایت داریوش هرمزی موفق به صعود به لیگ یک شده بود، پس از حضور این مربی در باشگاه قشقایی شیراز هنوز کسی را به عنوان مربی معرفی نکرده است.

چوکای تالش
این باشگاه گیلانی که سابقه حضور در لیگ برتر را هم دارد، فصل قبل با هدایت فرشاد پیوس توانست جواز حضور در لیگ دسته اول را به دست آورد. گویا مدیران این باشگاه هدایت تیم خود را فصل آینده به محمد نصرتی سپرده اند.

کد خبر: 1073339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =