فرمانداران آمریکایی تحقیقات کنگره درباره عملکرد ترامپ در قبال کرونا را خواستار شدند

فرمانداران ایالات نیویورک و میشیگان از کنگره آمریکا درخواست کردند درخصوص تلاش رئیس جمهور این کشور برای اولویت قرار دادن پیروزی در انتخابات و نادیده گرفتن نظر کارشناسان درباره کرونا تحقیق کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک و «گرچن ویتمِر» فرماندار ایالت میشیگان در بیانیه‌ای خطاب به کنگره آمریکا، تحقیق درباره عملکرد دولت درخصوص مقابله با ویروس کرونا را خواستار شدند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، این دو فرماندار در بیانیه‌ خود آورده‌اند، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «خودبینی سیاسی» و اولویت قرار دادن کارزار انتخاباتی خود، راهنمایی‌های متخصصان درخصوص چگونگی نحوه مقابله با ویروس کرونا را نادیده گرفته است.

این مقامات آمریکایی متذکر شده‌اند که مرگ ۲۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا «عمق غیر قابل قبول این فاجعه» را نشان می‌دهد و کنگره باید تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کند.

همچنین در این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور ترامپ به جای توجه به توصیه‌ها و راهنمایی‌های متخصصان بهداشتی، امنیت و سلامت مردم آمریکا را در دست گماشتگان سیاسی خود قرار داده که اولویت آن‌ها انتخاب مجدد ولی نعمتشان است و نتایج فاجعه‌بار آن قابل پیش‌بینی است».

آن‌ها به گزارش اخیر روزنامه «واشنگتن پست» اشاره می‌کنند که نوشته است خدمات پستی آمریکا قصد داشت ۶۵۰ میلیون ماسک در سرتاسر آمریکا توزیع کند اما کاخ سفید از این اقدام ممانعت کرد.

ترامپ روز جمعه هفته گذشته در کنفرانسی خبری گفت: «صدها میلیون دوز [واکسن] هر ماه آماده خواهد بود و انتظار داریم که تا ماه آوریل سال آینده همه آمریکایی‌ها به واکسن کافی دسترسی داشته باشند».

این در حالی است که «رابرت ردفورد» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا روز چهارشنبه در مجلس سنای این کشور گفت، موارد محدودی از شهروندان از جمله کادر درمانی ممکن است تا ماه نوامبر یا دسامبر (آبان و آذر) این واکسن را دریافت کنند.

نظرسنجی مشترک موسسه «ایپسوس» و شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا اخیراً نشان داد که حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور حرف‌های ترامپ درباره واکسن کرونا را باور ندارند.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =