مسئول فتح: هیچ کشور عربی حاضر به میزبانی از نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی نشد

دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح در انتقاد از کشورهای عربی گفت که هیچ کشور عربی حاضر نشد نشست دبیران کل گروههای فلسطینی در پایتخت آن برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «جبریل الرجوب» دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح از پشت کردن کشورهای عربی به ملت و مسئله فلسطین انتقاد کرد.

الرجوب درباره نشست دبیران کل گروههای فلسطینی که اخیرا برگزار شد، گفت که هیچ کشور عربی از این نشست و توافقات گروههای فلسطینی استقبال نکرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الاقصی –نزدیک به جنبش حماس- تأکید کرد که «عربها باید موضع خود را در قبال نشست [گروههای] فلسطینی بگویند و مشخص کنند که در برابر رخنه در اجماع عربی، چه موضعی دارند».

این مسئول فتح تصریح کرد، هیچ کشور عربی حاضر نشد که نشست دبیران کل گروههای فلسطینی در پایتخت آن برگزار شود، ولی ترکیه از هیئتهای فتح و حماس استقبال کرد و در جزئیات این گفت‌وگوها دخالتی نداشت.

روزنامه فرامنطقه‌ای «العربی الجدید» به نقل از الرجوب گزارش داد: «با سینه‌های عریان، اتحاد و مقاومت خود، وضعیت را تغییر خواهیم داد... بر روی ملتهای عربی حساب باز می‌کنیم که عادی‌سازی را رد کردند و در مخالفت با آن، به خیابانها ریختند».

وی درباره کشورهای عربی تصریح کرد: «این رژیم، حساب خود را به ملتهایشان پس خواهند داد. امیدوارم ملت و جامعه ما، رخدادهای کنونی را فرصتی برای شکست تلاشهای نابودی مسئله فلسطین بدانند».

این مسئول فتح، دیدار ماه گذشته خود با «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سایسی حماس را، تاریخی دانست و خاطر نشان کرد، آن دیدار، باعث شد تمامی موانع از میان برداشته شود و چشم‌انداز مبارزاتی و ملی ترسیم شود.

الرجوب با تأکید بر اینکه خواستار تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس است، گفت که با مبارزه از حق خود دفاع خواهند کرد و مقاومت مردمی را بهترین گزینه در این مرحله می‌داند.

سران دو جنبش فتح و حماس روز گذشته در استانبول نشست دیگری برگزار و در پایان بیانیه‌ای صادر کردند. آنها در این بیانیه بر لزوم کار مشترک برای دفاع از حقوق ملت فلسطین و منافع آن و مقابله با توطئه‌ها تا تحقق کامل استقلال و تشکیل کشور فلسطینی به مرکزیت قدس تأکید کردند.

فتح و حماس اعلام کردند، اعلام نهایی و رسمی توافق ملی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی تحت نظارت «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان خواهد بود و حداکثر زمان اعلام آن اول اکتبر است.

در این بیانیه تأکید شد، در راستای برون‌رفت نشست دبیران کل و در چارچوب گفت‌وگوی مستمر ملی، دو هیأت از سران فتح و حماس در کنسولگری فلسطین در استانبول با یکدیگر دیدار کردند. تمرکز رایزنی‌ها در این دیدار بر روی خط‌ مشی‎های مورد توافق در نشست دبیران کل که آغاز ماه جاری در رام‌الله و بیروت برگزار شد، بود.

حما و فتح خاطر نشان کردند، در نشست استانبول چشم‌انداز مورد توافق میان دو گروه مبنی بر گفت‌وگوی ملی فراگیر با مشارکت قوا و گروه‌های فلسطینی نهایی شد و اعلام رسمی و نهایی توافق ملی در نشست دبیران کل تحت نظارت محمود عباس خواهد بود که حداکثر زمان اعلام آن اول اکتبر (دهم مهر ماه) است و مسیر عملی و اجرای بلافاصله پس از نشست مذکور آغاز شود.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =