کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال رفع رسوب کالا در گمرکات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از دولت برای ۱۳۰ روز تاخیر در معرفی وزیر صمت گفت: ایران پر از نخبه و مدیر است و نمی‌پذیریم راس وزارت صمت بدون وزیر باشد که نظارت بازارتحت الشعاع قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام محمد باقری ‌بنابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ‌تاخیر 130 روزه در معرفی وزیر صمت برای کشور و دولت خیلی بد است زیرا ایران پر از نخبه و مدیر و مدبر است و بایستی کاری کنند تا راس وزارت صمت که عملا سه وزارتخانه است تعین تکلیف شود تا نظارت بازار به منظور انجام وظایف قانونی زیرمجموعه این وزارتخانه سریع‌تر انجام شود.

وی در مورد دپو شدن کالاها در گمرکات اظهار داشت: ‌بانک مرکزی باید ارز لازم را برای ترخیص اجناس در گمرک بدهد این در حالی است که برخی وارد کنندگان اعلام می‌کنند ما ارز نمی‌خواهیم ولی دولت می‌تواند با اخذ تعهد سفت و سخت خروج اجناس و کالاهااز گمرک به شرط حمایت از تولید داخلی بیشتر بدهد.

دولت به تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنفی برای تولید و توزیع بها دهد 

باقری بنابی افزود:‌متاسفانه در طول سال‌های گذشته انحصار در تولید و اطلاعات و رانت در آن تبدیل به غده سرطانی شده که بایستی هر چه سریع‌تر آن را جراحی کرد. ولی می‌توانیم با بهای بیشتر دادن به تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنفی ظرفیت آنها برای تولید و توزیع استفاده کنیم همچنین شرکت‌های تعاونی روستایی هم پتانسیل خوبی دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌سه قوه در صورت انسجام لازم می‌توانند با انحصار طلبی و انحصار گرایی مبارزه قاطعی انجام دهند.

باقری‌بنابی افزود:‌کمیسیون اقتصادی مجلس رایزنی‌های را برای تخصیص ارز به منظور ترخیص کالاها در گمرک انجام خواهد داد ضمن اینکه جهت واردات هم می‌توانیم از تجارب اتحادیه‌های صنفی و تعاونی روستایی استفاده کنیم.

کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال رفع رسوب کالا در گمرکات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد:‌ با وجود گران شدن مرغ و تخم مرغ در بازار شاهد بالا رفتن هزینه‌های تولید دامدار و دامپرور هستیم در حالی که نهاده‌های دامی در گمرک دپو شده و اجازه ترخیص ندارند. 

باقری‌بنابی گفت:‌ در کمیسیون اقتصادی مجلس دلیل دپو شدن حجم بالایی از جنس و کالا در گمرکات را با حضور مسئولان وزارت اقتصاد بررسی خواهد کرد و به همین دلیل تلاش می‌کنیم با رصد و نظارت بیشتر مانع از این کار شویم.

انتهای پیام

کد خبر: 1073699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =