امضای تفاهم‌نامه در زمینه کاربردهای نسل پنجم اینترنت در ایران

دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G)، بین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به امضاء می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  یکشنبه ششم مهرماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل هوشمند امضا می‌شود.

تفاهم‌نامه نخست میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به امضا می‌رسد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه ارائه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری‌های نوین به ویژه نسل پنجم ارتباطات است و در این زمینه از بستر ارتباطی شرکت ایرانسل استفاده می‌شود.

تفاهم‌نامه دوم نیز بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ایرانسل امضا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با امضای این تفاهم‌نامه، حمل و نقل هوشمند با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین به صورت آزمایشی در منطقه آزاد کیش عملیاتی خواهد شد و از قابلیت‌های اینترنت اشیا نیز در این حوزه استفاده می‌شود.

 پیاده‌سازی سایر کاربست‌های تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات در صنایع مختلف، با همکاری سایر اپراتورها نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =