قیمت گذاری دستوری دولت، یکی از عوامل تعطیلی ۵۰ هزار واحد صنفی

رئیس اتاق اصناف کشور وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ هزار واحد صنفی در آستانه تعطیلی قرار داشته یا تعطیل شده اند، گفت: قیمت گذاری دستوری از جمله دلایل مهم تعطیلی این واحدها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سعید ممبینی در نشست امروز فعالان بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی صمت که ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصناف و اتاق تعاون تصمیم گرفتند با ایجاد یک دبیرخانه مشترک برای حل مشکلات بخش اقدام کنند و در این دبیرخانه به این جمع بندی رسیدیم که حمایت کنیم تا رزم حسینی به عنوان وزیر صمت برگزیده شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای توجه به حوزه تولید، گفت: بخش بازرگانی طی سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته و اگر بپذیریم این بخش موتور محرکه تولید است باید توجه ویژه ای به آن صورت بگیرد.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه بعضاً تصمیمات و اقداماتی منجر به ایجاد تنش در بخش تجارت کشور می شود، گفت: تمام این مسائل به پای اصناف نوشته می شود، در حالی که اصناف علیرغم همه بی مهری ها کنار دولت بوده اند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ هزار واحد صنفی در آستانه تعطیلی قرار دارند یا تعطیل شده اند، عنوان کرد: عواملی مانند نرخ گذاری دستوری، عدم حمایت لازم از بخش و عدم توجه به تشکل ها علیرغم شعارهای داده شده از جمله دلایل این مسئله است.

ممبینی اضافه کرد: روز به روز باید اختیارات بیشتری به بخش خصوصی واگذار شود تا مشکلات مرتفع گردد.
منبع:مهر
انتهای پیام

کد خبر: 1073786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =