کسر از حقوق دانشجویان فرهنگیان بابت خدماتی که استفاده نمی‌کنند

دبیر شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل دانشجویان این دانشگاه کسر از حقوق است، گفت: در ایام کرونا با وجود تعطیلی دانشگاه و استفاده نکردن دانشجویان از خوابگاه و تغذیه باز هم 25 درصد از حقوق دانشجویان کسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجو_معلم‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند، مدت‌هاست نسبت به میزان کسر از حقوق خود اعتراض دارند و مبلغ کسر شده را با کیفیت خدماتی (تغذیه و خوابگاه) که از دانشگاه می‌گیرند، متناسب نمی‌دانند. بعد از همه‌گیری کرونا و با وجود تعطیل شدن خوابگاه و خدمات تغذیه، دانشگاه فرهنگیان 25 درصد از حقوق دانشجویان را بابت این خدمات برمی‌دارد که این موضوع باعث نارضایتی این دانشجویان شده است.

محسن اخلاصی دبیر شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: مشکل و دغدغه اصلی دانشجویان فرهنگیان موضوع کسر حقوق است که در ایام عادی  نیمی از حقوق را برای تغذیه و خوابگاه کسر می‌کنند. حتی در حال حاضر که به خاطر شیوع کرونا خوابگاه تعطیل است و از خدمات تغذیه هم استفاده نمی‌شود باز هم 25 درصد از حقوق را کسر می‌کنند. البته تا ماه قبل 45 درصد از حقوق کسر شده است که قول داده‌اند 20 درصد آن بازگردانده شود.

اخلاصی درباره علت این کسر از حقوق در ایام تعطیلی خوابگاه، اظهار کرد: هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان که رئیس جمهور و وزرای آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات هم عضو آن هستند، مصوب کرده‌اند که حتی در ایام تعطیلی دانشگاه به خاطر کرونا باز هم 25 درصد از حقوق دانشجویان کسر شود و با وجود پیگیری فراوان این موضوع توسط دانشجویان متاسفانه هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

اخلاصی که سال گذشته دبیر شورای صنفی مرکزی کل دانشگاه فرهنگیان بوده در مورد مشکلات خوابگاهی این دانشگاه گفت: اتاق‌های خوابگاه پردیس شهید بهشتی مشهد 8 نفره هستند اما در مقایسه با خوابگاه سایر دانشگاه‌های فرهنگیان بهترین خوابگاه کشور به حساب می‌آید. خوابگاه برخی دانشگاه‌های کشور اتاق‌های 20 نفره دارند و حتی سال گذشته در یکی از استان‌ها خوابگاهی داشتیم که به صورت کانکسی بود. در زاهدان اصلا خوابگاه نداریم و تازه امسال کلنگ احداث خوابگاه زده شده است.

وی در باره آموزش مجازی در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور 2 سامانه را برای آموزش و امتحانات معرفی کرده بود تا واحد های تابعه دانشگاه از آنها استفاده کنند. این سامانه‌ها اشکالات زیادی داشتند از جمله اینکه ظرفیت لازم برای پاسخگویی به دانشجویان کل کشور را نداشت.

اخلاصی با اشاره به این موضوع که دانشگاه فرهنگیان کشور این آزادی را به استان‌ها داده‌اند که اگر سامانه‌ بهتری سراغ دارند از آن سامانه استفاده کنند، گفت:  با تصمیم مدیر استان خراسان رضوی سامانه‌ای به صورت اختصاصی برای دانشگاه‌های این استان طراحی شد که برای آموزش به خوبی جواب داد اما در ایام امتحانات اشکالاتی داشت که قرار است برای ترم‌های آینده اشکالات آن رفع شود

وی در ادامه با بیان برخی اشکلات آزمون‌گیری الکترونیک، اظهار کرد: در ایام امتحانات اینترنت چند شهر استان خراسان رضوی دچار اشکال شد به طوری که برخی دانشجویان اصلا دسترسی به اینترنت نداشتند. سامانه طراحی شده هم ظرفیت پاسخگویی همزمان به حدود 600 دانشجو را نداشت و برای ورود به سامانه افراد دچار مشکل می‌شدند. البته این اشکال برای امتحانات بود که دانشجویان راس یک ساعت خاص همزمان می‌خواستند وارد سامانه شوند و برای آموزش با این اشکال روبرو نبودیم.

اخلاصی درباره شیوه و کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه گفت: استاد به صورت تصویری با دانشجویان در ارتباط بود و دانشجویان هم برای سوال پرسیدن امکان کامنت گذاشتن و صوت فرستادن را داشتند. باید اذعان داشت که آموزش مجازی، آن هم در این سطح گسترده کیفیت آموزش را کاهش داد اما در مجموع نسبت به آنچه در دانشگاه‌های دیگر اتفاق افتاده دانشگاه فرهنگیان مشهد کیفیت خوبی  داشت، هر چند لازم است برخی اساتید برای استفاده از این نوع آموزش خود را به روز کنند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد در پایان درباره وضعیت دروس عملی در این دانشگاه بیان کرد:برای برگزاری درسهای آزمایشگاهی و دروس رشته‌ تربیت بدنی قرار بر این شده است که این کلاس‌ها در چند روز و با ساعت بیشتری در هر روز در تابستان برگزار شود که البته این موضوع به بهبود شرایط کرونا بستگی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =