هزینه‌های سنگین آموزش مجازی/ اجبار برخی استادان برای خرید وب‌کم و میکروفون

عضو شورای صنفی دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه در ترم جاری دانشجویان هزینه‌های زیادی برای آموزش مجازی کرده‌اند، گفت: هیچ گونه اینترنت ارزان یا رایگانی در اختیار دانشجویان قرار نگرفته است و از طرفی سیستم آموزش مجازی دانشگاه نیز عملکرد بسیار بدی داشته است.

به گزارش خبرنگار   گروه دانشگاه ایسکانیوز،  فاطمه میرقاسمی مسئول کمیته آموزشی، حقوقی و فرهنگی شورای صنفی دانشگاه ارومیه درباره آموزش مجازی در طول ترم جاری گفت: دانشگاه ارومیه برای آموزش مجازی از سیستم مختص به خود استفاده می‌کرد که عملکرد بسیار بدی داشت.

میر قاسمی درباره اشکالات سیستم آموزش مجازی دانشگاه افزود: از جمله اشکلات این سیستم قطعی مکرر آن بود، ضمن اینکه برخی اساتید، نحوه استفاده از این سیستم را به خوبی بلد نبودند و فایل‌هایی که برای استفاده دانشجویان داخل سیستم قرار می‌دادند، مشکل داشت.

عضو شورای صنفی دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه در طول ترم جاری اینترنت ارزان و رایگان در اختیار دانشجویان قرار نگرفته است، گفت: دانشجویان هزینه زیادی برای ارتقای سیستم رایانه‌ای و تلفن همراه خود داشته‌اند تا بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند و هیچ حمایتی هم از سوی وزارت علوم صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از اساتید برای امتحانات از دانشجویان خواسته‌اند که وب‌کم و میکروفن تهیه کنند، گفت: این موضوع با توجه به هزینه‌های زیاد دانشجویان در این ترم، موجب اعتراض برخی از آنها شد و اعلام کردند که ما توان مالی تهیه این وسایل را نداریم. شورای صنفی نیز این موضوع را به معاونت آموزش دانشگاه اعلام کرد که در پاسخ معاون دانشگاه گفت؛ این موضوع به ما ربطی ندارد، نحوه برگزاری امتحان در اختیار استاد است و اگر دانشجویی نمی‌تواند این وسایل را تهیه کنند، باید امتحان خود را به صورت حضوری بدهد.

میرقاسمی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات فعلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری آزمون جامع دکتری به صورت حضوری است، گفت: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و اینکه امکان استفاده از خوابگاه برای دانشجویان وجود ندراد و از طرف دیگر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و حضور کلیه اعضای خانواده در خانه، امکان درس خواندن از دانشجو گرفته شده است.

وی با اشاره به آیین نامه وزارت علوم برای حذف ترم بدون در نظر گرفتن سنوات برای همه دانشجویان، اظهار کرد: ما در دانشگاهی تحصیل می‌کنیم که این کار برای همه صورت نمی‌گیرد و حتی حذف درس با محدودیت حداکثر ۲۰ درصد کلاس، آن هم با موافقت استاد امکان پذیر است، وقتی هم سوال می‌پرسیم که چرا طبق آیین‌نامه عمل نمی‌شود، با این پاسخ معاون آموزشی مواجه می‌شویم که اینجا دانشگاه ارومیه است وشرایط خاص خود را دارد، اما ایشان در پاسخ نامه حذف امتحان جامع دکتری می‌گوید؛ شما بگویید؛ کدام دانشگاه مطرح در کشور این کار را کرده  تا ما هم آن را اجرا کنیم.

میرقاسمی با تاکید بر اینکه از سال 94 هیچ حق پژوهشی به دانشجویان دوره دکتری پرداخت نشده است، افزود:  مشکلات اقتصادی کشور و اینکه بیشتر دانشجویان دکتری متاهل هستند و باید به فکر معشیت خود هم باشند و همچنین وضعیت قرمز کرونا همه دست به دست هم  داده تا شرایط درس خواندن از دانشجویان گرفته است.

وی در پایان درباره برگزاری انتخابات آینده شورای صنفی در دانشگاه ارومیه گفت: فعلا هیچ تصمیمی گرفته نشده است و هنوز مشخص نیست انتخابات به چه صورت و در چه تاریخی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =