رشد ۲ برابری حفاری‌های نفتی ایران در خلیج فارس

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش ۲ برابری تعداد عملیات‌های حفاری این شرکت در نیمه نخست امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی خواجوی گفت: با وجود اینکه تعداد رشته روز دکل در اختیار (شامل دکل در حال فعالیت و جابجایی) در نیمه نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، تنها ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده، عملکرد تعداد عملیات‌های تکمیل شده حدود ۲ برابر شده و بدین ترتیب تولید نفت از میادین نفتی فلات قاره، بیش از ۲۹ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

وی افزود: در نیمه نخست سال ۱۳۹۹، ۴ حلقه حفاری مجدد، ۲۶ حلقه تعمیر چاه و ۴ حلقه ایمن‌سازی و متروکه‌سازی انجام شده است که این اقدام‌ها ۱۱۷ درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری به مرور ۲ دکل به ناوگان دکل‌های در اختیار شرکت نفت فلات قاره افزوده شده است، گفت: اما با وجود اینکه تعداد رشته روز دکل در اختیار (شامل دکل در حال فعالیت و جابجایی) در نیمه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته تنها ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده بود، عملکرد تعداد عملیات‌های تکمیل شده حدود دو برابر شده که نشان‌دهنده رشد ۸۸ درصدی است.

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران ادامه داد: به نحوی که تعداد عملیات‌های تکمیل شده در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ که ۱۸ چاه بوده به ۳۴ حلقه چاه در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده و تعداد عملیات‌های تکمیل شده در نیمه نخست سال جاری به اندازه کل سال ۱۳۹۸ بوده است.
انتهای پیام

کد خبر: 1073816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =