آبی ها برای پرداخت بدهی هنوز وقت دارند

این روزها، اصلی ترین نگرانی استقلالی ها، عدم کسب مجوز حرفه ای برای حضور در فصل بعد رقابت های لیگ قهرمانان آسیا است. مجوزی که به دلیل بدهی ها تا کنون اخذ نشده و از طرفی پنجره نقل و انتقالاتی تیم هنوز بسته است و این نیز مشکل بزرگی درست کرده است.

ایسکانیوز_مهسا حسینی 

امروز روز آخر نیست 

شاید بد نباشد در ابتدا بزرگترین نگرانی هواداران آبی را مطرح کنیم. استقلالی ها که خاطره خوشی از حذف در آسیا ندارد این روزها و با شنیدن اخبار بیش از بیش نگران عدم حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا هستند. باید عنوان کرد که امروز روز آخر پرداخت بدهی برای پرونده های بین المللی نیست. در این مواقع ای اف سی با دادن اخطار به باشگاه به تیم ها زمان می دهد. با این حساب استقلال هنوز برای پرداخت بدهی شفر وقت دارد.

سعادتمند و تسویه حساب های متعدد

باید عنوان کرد که از سال ۱۳۹۴ تا به امروز، استقلال چیزی حدود ۵۴ مورد شکایت داشته است که رقمی بیش از ۱۰ میلیارد تومان شده است. در این میان، احمد سعادتمند، مدیر عامل باشگاه استقلال، با پرداخت بدهی ۳۹ نفر از این تعداد، بار زیادی از روی دوش باشگاه برداشته است. در حال حاضر استقلال به ۱۵ نفر بدهی دارد که مدیریت در تلاش است با در دست گرفتن پروژه های اقتصادی حداکثر تا پایان ماه بدهی همه را تسویه کند.

شفر در الویت 

همانطور که همه می دانیم، بدهی وینفرد شفر آلمانی برای استقلال در اولویت قرار دارد و برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود. از باشگاه استقلال به گوش می رسد که تا پایان هفته آینده این بدهی تسویه خواهد شد و جای نگرانی نیست.

قرارداد با دلار ۱۲ تومانی، تسویه با دلار ۲۹ تومانی

در این اوضاع کرونا و شرایط سخت اقتصادی، احمد سعادتمند نیز موفق شد بخش زیادی از قرارداد میلیچ و دیاباته را پرداخت کند. این دو بازیکن گرانبها باشگاه استقلال که آپشن های زیادی نیز در قرارداد دارند به تسویه حساب کامل نیز نزدیک می‌شوند و جای نگرانی نیست.

پرداختی از ۴۰ درصد تا ۹۰ درصد 

درمورد بازیکنان داخلی نیز باید گفت که باشگاه با تلاش توانسته است پرداختی به این بازیکنان را تا ۹۰ درصد افزایش دهد و رضایت بازیکنان را جلب کند.

هیچکس مجوز ندارد 

شایان ذکر است که هیچ یک از باشگاه های ایرانی تا به این لحظه، مجوز حرفه ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکرده اند. بدهی های زیاد و پرونده های بین المللی باعث شده که دست باشگاه های ایرانی از این مجوز کوتاه بماند.

همه فشار ها روی استقلال 

شاید جالب باشد بدانید که استقلال، تنها تیمی نیست که مشکلات مالی دارد اما تنها تیمی است که فشار عجیبی را تحمل می کند. به طور مثال پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد امروز باز شد اما فشاری روی این باشگاه نبود.

کد خبر: 1073831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =