منقطه ۴ آلوده‌ترین منطقه در تهران است

فرمانده ستاد کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به اینکه منقطه ۴ آلوده‌ترین منطقه در تهران است، گفت: در تهران ۵۰ هزار بیمار را با سامانه ردیابی دیجیتال وزارت ارتباطات شناسایی کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا در کلان‌شهر تهران، در مراسم رونمایی از کاربست‌های ۵G در ایران،  با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مراتب تشکر را از وزیر ارتباطات دارم چرا که در همین دوره کوتاه بیماری کرونا تلاش خوبی داشتند. اولین گزارش ردیابی دیجیتالی و مانیتورینگ واقعی را در اِپی‌سنتر قم و گیلان انجام دادند و اولین ردیابی سفر ناقلان بیماری توسط وزارت ارتباطات انجام شد. افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنتی در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی به سرعت تغییر کرد و افزایش یافت.  توسعه آموزش دیجیتالی برای اساتید دانشگاه‌ها از اقدامات دیگر وزارت ارتباطات بود. در تهران ۵۰ هزار بیمار را با همین سامانه ردیابی دیجیتال وزارت ارتباطات شناسایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه منقطه ۴ آلوده ترین منطقه در تهران است تصریح کرد: دگردیسی دیجیتالی در زندگی اجتماعی ایرانیان موضوع مهمی است که وزارت ارتباطات در این حوزه به خوبی ورود کرده است.

فرمانده ستاد کرونا در تهران ادامه داد: بحث پزشکی از راه دور در کشور متحول شده است و با پیشرفت‌هایی مواجه بودیم. در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود که ۲۵ درصد از موارد پزشکی به از راه دور تبدیل شود. در این زمینه در دنیا با تاخیرهای زیادی روبرو بودیم و تنها ۱۰ درصد کارها از راه دور انجام شده است. بحث جراحی از راه دور جاه‌طلبانه‌ترین بخش پزشکی از راه دور است که مزایای زیادی دارد و ما با کمک وزارت ارتباطات به زودی این موضوع را در ایران هم شروع می‌کنیم.

زالی افزود: سیستم جراحی از راه دور می‌توانند با مکانیزم‌های افزایش سرعت و با بهره‌گیری از ربات‌های جراحی در ایران صورت گیرد؛ روندی که از سال ۸۰ شروع شده است. مطمئنا با ظرفیت‌های ۵G سبک زندگی ما تغییر خواهد کرد؛ سبک زندگی در ۵G خصوصا در حوزه‌های  اقتصادی و اجتماعی بسیار متفاوت خواهد بود. اما این فناوری نیاز به آمادگی اخلاقی دارد و ما در خصوص اخلاق پزشکی و جراحی در این زمینه آمادگی داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =