نهادینه‌سازی تعامل آموزشی بین حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم پیاده‌سازی راهبرد دهم نظام آموزشی سند دانشگاه اسلامی و نهادینه‌سازی تعامل آموزشی بین حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و واحد قم صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم دکتر طهرانچی با قدردانی از خدمات و زحمات سیف‌اله فضل‌الهی قمشی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در زمان مدیریت در این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به دلیل فعالیت های فضل‌الهی، گام های رو به جلو برداشت و توانست در حوزه علوم پزشکی تحولات خوبی رقم بزند.

وی ادامه داد: این دانشگاه سال گذشته در جذب دانشجو، رشد خوبی داشته و اصول و راهبردهای اساسی تربیت در این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است. از همکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به ویژه دکتر مظفری که در ایام شیوع کرونا و فعالیت های جهادی اقدامات شایسته ای انجام دادند، تشکر و قدردانی می کنم. علوم پزشکی و علوم انسانی - اسلامی دو بال بسیار جدی در جهت توسعه آموزش عالی هستند که این دو بال باید قوی‌تر از گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به حرکت درآید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه یک شبکه بزرگ است و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان قم یک نقطه خاص در این شبکه عظیم محسوب می شود، لازم بود تغییری در مدیریت این دانشگاه به منظور دستیابی به هدفی ویژه انجام شود. این هدف، پیاده‌سازی راهبرد دهم نظام آموزشی سند دانشگاه اسلامی، یعنی نهادینه‌سازی تعامل آموزش بین حوزه و دانشگاه است.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه نهادینه‌سازی‏ تعامل ‏آموزشی‏ بین‏ حوزه ‏و ‏دانشگاه دارای هشت اقدام است، گفت: ‏ «طراحی ‏و ‏برنامه‏ریزی‏ دوره‏های ‏آموزشی‏ و ‏فرصت‏ مطالعاتی ‏مشترک‏ میان ‏حوزه ‏و ‏دانشگاه»، «‏ایجاد‏ و ‏ارتقای ‏سازوکار ‏لازم ‏جهت‏ تعامل‏ فراگیر ‏و فعال ‏حوزه‏ و‏ دانشگاه‏ در ‏ابعاد ‏مختلف‏»، «‏طراحی ‏بانک ‏اطلاعات ‏علمی ‏و ‏آموزشی ‏حوزه ‏و دانشگاه ‏به ‏منظور ‏اطلاع‏‌رسانی ‏متقابل»، «‏شناسایی ‏و ‏معرفی ‏ظرفیت‏های‏ علمی‏ و ‏آموزشی‏ حوزه ‏و ‏دانشگاه ‏به ‏یکدیگر»، «‏ایجاد ‏زمینه ‏به‏کارگیری ‏متقابل ‏استاد ‏معین ‏در‏ حوزه‏ و ‏دانشگاه‏»، «‏حمایت ‏و ‏توسعه ‏حوزه‏های ‏علوم ‏اسلامی ‏دانشگاهیان‏ و ‏استفاده ‏از ‏ظرفیت ‏آنها ‏در ‏جهت ‏ارتقای ‏سطح ‏آموزش‏عالی‏ کشور»، «‏همکاری ‏و ‏تعامل ‏حوزه ‏و ‏دانشگاه ‏در ‏تدوین،‏ بازنگری‏ و ‏اصلاح ‏متون ‏علوم‏ انسانی‏ و ‏برنامه‏های‏ درسی» و «‏حمایت ‏از ‏همکاری‏ علمی‏ مشترک‏ حوزویان‏ و ‏دانشگاهیان‏ در ‏عرصه‏های‏ علمی‏ و ‏آموزشی» اقدامات مربوط به این راهبرد است که می طلبد با یک نگاه عمیق و ارتباط مناسب در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سوابق حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، تصریح کرد: خیری از مدیران سابق واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که در دوره مدیریت واحد نراق بسیار خوب درخشید و در تعالی بخشی علوم انسانی در سازمان مرکزی، اقدامات موثری داشته و در این حوزه مبرز شده است. بنابراین لازم شد از حضور ایشان برای ارتباط قوی‌تر در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم استفاده کنیم.

دکتر طهرانچی با اشاره به مأموریت های دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، گفت: لازم است این دانشگاه گسترش بیشتری داشته باشد. از این منظر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه که مسئولیت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه را برعهده دارد، در تعامل نزدیک با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان قم اتفاق خوبی را رقم خواهد زد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با قدردانی از خدمات دکتر فضل‌الهی و مجموعه همکاران دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برای تشریک مساعی که در برنامه های تحولی این دانشگاه داشتند، اظهار داشت: امیدواریم در دوره مدیریت جدید این دانشگاه، برای ساختن یک دانشگاه آزاد اسلامی «به ما هو اسلامی»، شاهد حرکت های جدی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه که به نمایندگی از دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم حضور داشت، با اهدای لوح از خدمات و زحمات فضل‌الهی قدردانی کرد و حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین خیری را به وی تقدیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073998

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =