راه‌اندازی «پانسیون مطالعات مجازی» در مدارس سمای استان مرکزی/ استفاده از روش‌های تجسمی و هنری برای آموزش مجازی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: برای ساماندهی فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان کنکوری، در هرکدام از واحدهای سما «پانسیون مطالعاتی مجازی» را طراحی کرده‌ایم.

عباس کریمی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های آموزشی مدارس سمای این استان در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: خوشبختانه مدارس سمای استان مرکزی قبل از شیوع کرونا، برخی زیرساخت‌های لازم را برای آموزش مجازی دارا بودند و لذا توانستیم فعالیت‌های آموزشی را در بستر سامانه نیشابور سازمان مرکزی و سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش به خوبی ساماندهی کنیم.

وی افزود: حوزه فناوری و اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل توانستیم در تابستان سال جاری، سامانه آموزش مجازی و برگزاری آزمون‌ها را به صورت اختصاصی برای مدارس سمای استان طراحی کنیم. طی 3 ماه تابستان، روش‌های تولید محتوای درسی مجازی را در حوزه‌های مختلف به دبیران آموزش دادیم و آن‌ها با چگونگی تولید محتوای الکترونیکی در فضای مجازی آشنا شدند.

کریمی ادامه داد: ما نباید صرفا به موضوع آموزش مجازی اکتفا داشته باشیم بلکه تولید محتوای الکترونیکی خوب در این فضا، از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طوری که 70 درصد آموزش مجازی به تولید محتوای الکترونیکی مناسب وابسته است. استفاده از برخی روش‌های نوین برای آموزش از جمله عروسک گردانی برای دانش آموزان ابتدایی و استفاده از روش‌های تجسمی و هنری، از جمله اقداماتی است که در این حوزه مورد استفاده مدارس سمای استان مرکزی قرار گرفته است. درواقع ما به دنبال استفاده از ابزارهایی هستیم که فرآیند آموزش مجازی برای دانش آموزان، جذابیت بیشتری داشته باشد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه استفاده از روش‌های نوین آموزشی و به حداقل رساندن مشکلات آموزش مجازی سبب شده مدارس‌سما در مقایسه با سایر مدارس غیرانتفاعی استان، نه تنها با ریزش دانش آموز مواجه نشوند بلکه شاهد افزایش میزان دانش آموز باشند. به طوری که والدین استقبال خوبی را نسبت به ثبت نام در مدارس سما نشان داده‌اند و فرآیند پذیرش دانش آموزان همچنان ادامه دارد. البته با سعی کرده‌ایم تا حد امکان والدین را درگیر موضوعات آموزشی نکنیم تا دانش آموز بتواند با اتکای به توانمندی‌های خودش درس بخواند.

وی با اشاره برنامه مدارس سمای استان مرکزی برای دانش آموزان کنکوری گفت: ما برای ساماندهی فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان کنکوری، در هرکدام از واحدهای سما «پانسیون مطالعاتی مجازی» را طراحی کرده‌ایم که در هرکدام از پانسیون‌ها، فعالیت‌هایی از قبیل مشاوره هدایت تحصیلی، تست زنی و بررسی سوالات کنکور انجام می‌شود. ما از استادان کنکوری برجسته کشور دعوت کرده‌ایم تا در این پانسیون‌های مطالعاتی حضور داشته باشند تا دانش آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم برنامه مدونی برای کنکور داشته باشند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: معلمان سما تمام وقتی خود را به موضوع آموزش مجازی و اختصاص داده‌اند و به صورت شبانه روزی مشغول تولید محتوای الکترونیکی در فضای مجازی هستند. البته برای برخی دانش آموزان ضعیف‌تر نیز کلاس‌های رفع اشکال را به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074123

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =