فراخوان توسعه ایده برای پژوهشگران محیط زیست و مهندسی

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه‌های فنی و مهندسی، محیط زیست، تغییرات اقلیم و سلامت را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز  این ششمین فراخوان صندوق برای حمایت از فناوران و پژوهشگران کشور در این حوزه است. پژوهشگران از ابتدای مهرماه سال جاری تا ۱۵ آذر ماه برای ارسال طرح‌های پژوهشی خود فرصت دارند. طرح‌های ارسال شده پس از داوری و ارزیابی برای حمایت مصوب می‌شوند.

در مجموع فراخوان‌های چهارم و پنجم کارگروه‌های فنی و مهندسی و محیط زیست، تغییرات اقلیم و سلامت ۴۹۵ طرح پژوهشی به صندوق ارسال شد که تا کنون ۱۴۷ طرح مصوب شده است و مابقی نیز در حال بررسی هستند.

بر اساس این گزارش، کارگروه‌های گوناگونی مانند علوم پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم و علوم زیستی، هنر و معماری، مدیریت و علوم اقتصادی، ریاضی و فیزیک و علوم انسانی، اجتماعی و مطالعات علم در صندوق فعال هستند. هر کارگروه در طول سال ۳ فراخوان ‌برای حمایت از طرح‌های پژوهشی محققان کشور منتشر می‌کند تا با ایجاد فضایی رقابتی زمینه مناسبی برای فعالیت‌ پژوهشگران فراهم شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.