اختلال شبکه شاد طبیعی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که شبکه شاد یک نرم افزار بومی است که باید ۵۵۰ هزار کلاس درس را مدیریت کند، گفت: ممکن است در برخی مواقع این شبکه دچار مشکل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دوشنبه ۷ مهرماه در حاشیه مراسم یادیاران به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: شبکه شاد یک نرم افزار بومی است که باید ۵۵۰ هزار کلاس درس را مدیریت کند، ممکن است در برخی مواقع این شبکه دچار مشکل شود.

وی با بیان این که با این شبکه باید کمی مدارا کرد تا از حجم مشکلات کاسته شود، گفت: در یک هفته آینده مسایل مربوط به شاد حل می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره توزیع سیم کارت شاد گفت: قرار نبود آموزش و پرورش این کار را انجام دهد، برخی اپراتورها مدعی بودند که می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند اما در حال حاضر وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبرو است. با این وجود تدابیری در وزارت ارتباطات برای ارایه سرویس‌های ایمن اندیشیده شده تا بسته‌های ایمن به خانواده‌ها عرضه شود.

اختیار تعطیلی مدارس در مناطق حاد کرونا به وزارتخانه‌های بهداشت و کشور تفویض شد

وی همچنین درمورد تعطیلی مدارس در مناطقی که شیوع کرونا بالا است، گفت: تعطیلی مدارس منوط به تصمیم‌ ستاد ملی مبارزه با کروناست. طبق مصوبه اخیر این ستاد به پیشنهاد وزارت بهداشت و کشور در مناطقی که شیوع ویروس کرونا حاد است اختیاراتی برای تعطیلی مدارس به آنها داده شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که این وزارتخانه موظف است انواع روش‌های آموزش را پیش‌بینی کند و در اختیار دانش آموزان قرار دهد، گفت: آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان در مدارس را اختیاری اعلام کرده است.  حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. به همین دلیل خطر حضور آنها در مدارس بیشتر از مکان‌های دیگر در اجتماع نیست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که تاکنون گزارشی از خطر کرونا در مدارس وجود نداشته است، گفت: آموزش و پرورش، خانواده، مدارس و دانش‌آموزان همه باید مراقب سلامت فرزندان خود باشند و اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که حضور دانش آموزان باید محدود شود که البته هم‌اکنون هم تنها ۲۰ درصد در مدرسه حضور دارند، آموزش و پرورش بر اساس تصمیم ستاد عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مدارس در هر صورت باز هستند؛ چراکه مدارس و معلمان حلقه اتصال با دانش آموزان بوده و فعالیت‌های شبکه شاد باید در مدارس مدیریت و کنترل شود تا از فعالیت‌های تحصیلی دانش آموزان اطمینان حاصل شود.

اینترنت شاد رایگان است

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره وضعیت هزینه اینترنت در شبکه شاد اظهار کرد: اینترنت شبکه شاد رایگان است و اگر کسی در این خصوص با مشکلی مواجه شد، باید اعلام کند تا پیگیری شود. در روزهای گذشته با وزیر ارتباطات برای رایگان بودن اینترنت در بستر شبکه شاد گفت و گو شد و توافق های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درمورد علت پایین بودن سرعت فعالیت‌ها در شبکه شاد گفت: سرعت این شبکه پایین نیست، یک علت این محدودیت به این برمی گردد که ۱۹۷ هزار معلم وضعیت ثابت ندارند و شکل‌گیری کلاس‌های در هفته‌های ابتدایی آغاز سال تحصیلی با مشکل مواجه شده است، همچنین بخشی دیگر از این مشکل به زیر ساخت‌های فناوری در همراه اول بازمی‌گردد که این شرکت متعهد شده این بخش را تقویت کند.

برگزار نکردن کلاس درس در مدارس تخلف است

حاجی میرزایی با بیان این که اگر مدرسه‌ای تعطیل باشد و کلاس حضوری به هیچ عنوان برگزار نکند، قطعا تخلف است و باید پیگیری شود، گفت: والدین بر این مساله نظارت کنند، همچنین آموزش و پرورش گروه‌هایی را مامور کرده که به صورت سرزده به مدارس بروند و ارزیابی لازم را انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی عنوان کرد: امسال نیز قرارداد همه این نیروها که قبلا در آموزش و پرورش مشغول بودند را تمدید می‌کنیم، قرار بود که همه آنها که آزمون را قبول نشدند با آنها قطع همکاری شود اما طبق نظر جلسه شورای وزارت مقرر شد امسال همکاری را با آنها ادامه دهیم. معلم اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است و قانون هم حکم کرده ورود نیرو به آموزش و پرروش به واسطه دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =