استراتژی جدید یحیی برای پرسپولیس جواب داد

تیم فوتبال پرسپولیس ایران موفق شد با ارائه یک بازی هوشمدانه حریف قدرتمند قطری خود را از پیش رو بردارد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - امیر کریمی(کارشناس و تحلیل گر فوتبال)؛ السد برای چندمین بار در سال‌های اخیر به پرسپولیس باخت. بدون اغراق یکی از منظم ترین و منسجم‌ترین تیم های فوتبال باشگاهی آسیا همین السدی است که دیشب باز هم قافیه را به پرسپولیسی باخت که حالا دیگر چه از لحاظ بازیکن چه از بعد نیمکت کاملا متحول شده بود. شاید به همین دلیل بود که ژاوی در کنفرانس قبل بازی خبر از یک بازی سخت و فینال زودرس در فوتبال آسیا را می داد.


تنفس برای فوتبال ایران
فوتبال ایران به چنین نفس گرفتنی احتیاج داشت، کِشتی ورشکسته فوتبال که در حال غرق شدن است و هیچکس مسئولیت ناخدایی آن را نمی‌پذیرد، شدیدا به این اکسیژن‌گیری احتیاج داشت تا خونی در شریان‌های خشکیده‌اش پمپاژ شود.

بعد از حذف سه نماینده دیگر فوتبال باشگاهی ما در این دوره دیگر همه چیز فوتبالمان به هم می آمد و تنها شانس بالا بردن پرچم این فوتبال ایران همین بازی بود. برای این فوتبال که در طول تاریخ خود روزهای خوب هم کم نداشته اما در این روزها جز خبرهای ورشکستگی، جریمه، بدهی، سقوط مادی و معنوی، کاهش اعتبار و شکست در تمام زمینه ها مطلب دیگری به گوش نمی‌رسد که پیامد آن سرخوردگی مردم و افکار عمومی را در پی داشته، در این روزهای سخت و ملال آور شاید تنها پرسپولیس است که جور این فوتبال و مشکلاتش را یک تنه در آسیا می‌کشد.

استراتژی پرسپولیس، قدم به قدم
نکته قابل توجه پرسپولیس در این بازی ها این است که این تیم برای هر بازی استراتژی خاص همان بازی را درنظر می گیرد، اینکه در بازی قبل با السد توپ را داده و فضا را پر کرده بود شاید ساده ترین جمله برای تفسیر استراتژی این بازی از سوی  پرسپولیس بود. از سویی پرسپولیس ظاهرا تمایل بسیار داشت که بازی را به نیمه دوم بکشاند و در بیست دقیقه انتهایی ضربه آخر را به السد بزند. نکته ای که در بازی های قبلی هم دیده می شد و نشان از آمادگی فیزیکی و روانی این تیم دارد و باز هم شاید اشاره گل محمدی به داشتن تمرکز در تمام دقایق بازی در کنفرانس خبری روز قبل بازی. تمرکزی که شاید نتیجه اش گل صعود در دقیقه ۸۸ بلزی با السد بود.

حربه جدید کادر فنی
عقب کشیدن آل کثیر و آزاد شدن وحید امیری و بشار و جابجایی آنها در پست حمله و میانی یکی از حربه های موثر در این مسابقه بود که دفاع و خط میانی السد را در دقایق آخر شدیدا سر در گم کرده بود و از همین ترکیب ساده یکی دو موقعیت نصف و نیمه برای پرسپولیس ایجاد شد . اگر به حرکات رو به جلوی آل کثیر توجه کنید، در حالی که او پیکان خط حمله است اما در دقایق آخر از انتها به جریمه و نقطه کور دفاع حریف برای زدن ضربه نهایی اضافه می شد تا در شرایط نداشتن برتری عددی در دام دفاع های قلدر حریف گرفتار نباشد که از تدابیر هوشمندانه کادر فنی همین گزینه در خط حمله بود که نتیجه داد. همان داستان نیمه دوم های متفاوت پرسپولیس.

کلکسیون آل کثیر
از قدیم گفته اند که تا سه نشه بازی نشه. دو ضربه آل کثیر با پا به تیرک برخورد کرد در عین بدشانسی برای او و پرسپولیس. اما شاید خوشبین ترین هواداران پرسپولیس هم فکر گل زدن با ضربه سر رو در آن لحظات سخت بازی نمی کردند. در حالی که آن همه دفاع قدبلند و تنومند با یارگیری من تو من داخل جریمه حضور داشتند آل کثیر شاید تمام محاسبات را برای سر زدن درون باکس بهم ریخت و با یک جدا شدن از مدافع و ضربه با کلاسی فراتر از فوتبال آسیا ، دروازه السد را گشود، اتفاقی که شاید باید چند دقیقه قبل برای او و پرسپولیس می افتاد. آل کثیر حالا دو گل برای پرسپولیس زده که هر دو گل از روی ضربات سر بوده و از طرفی شوت و ضربه به تیرک هم کم نداشته و حتی پنالتی هم گرفته. با این شرایط به نظر می رسد در آینده مهاجمی تمام عیار برای پرسپولیس باشد چرا که کلکسیونی از ضربات را در این چند بازی از این بازیکن دیده ایم.

کد خبر: 1074245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =