اجرای طرح «اندیشه تحول‌ساز» با همکاری موسسه انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح «اندیشه تحول‌ساز» با همکاری موسسه انقلاب اسلامی نیز در واحدهای دانشگاه آزاد اجرایی خواهد شد. هدف از این طرح، آشنایی استادان با مبانی فکری امام و رهبری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در دومین نشست مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که در تالار حافظ سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست امروز، در وهله نخست استفاده از تجربیات دوستان برای بهبود وضعیت موجود و بهتر شدن شرایط آینده بود.‌

وی افزود: حضور ۳۰ هزار استاد در دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت اندکی نیست و مسئولان نهاد رهبری وظیفه راهبری آن ها را برعهده دارند.‌تشکیل شورای هم اندیشی و ترویج فرهنگ اقامه نماز، از جمله فعالیت هایی است که مسئولان نهاد باید در دستور کار برنامه های آتی خود قرار دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: فعالیت های قرآنی از قبیل ارسال اثار هنری به دبیرخانه، پیگیری مسابقات استانی، احیا تفسیر موضوعی و ترتیبی قرآن و تشکیل شورای قرآن و عترت باید هرچه زودتر در دستور کار مسئولان نهاد رهبری قرار بگیرد.

شریفانی تصریح کرد: تکمیل فرم هیئت های دانشجویی و استادی و کارمندی، جذب هیئت علمی بعد از تایید نهاد در هیئت جذب استانی، پالایش استادان معارف، احیا شیوه نامه ارتقای استادان معارف براساس همکاری در مشاوره، طرح حجاب و عفاف، کارگاه ها و کرسی های آزاد اندیشی، پیگیری مدیر گروه واحدها، نظارت بر فعالیت معاونان و بهره گیری از اصل تعاون و همکاری، از دیگر فعالیت های مسئولان است که باید به زودی ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت کارگاه های آموزشی برای نیروهای جهادی، ائمه جماعات، استادان معارف، استادان، هیئت های مذهبی و خانواده، باید یکی از اولویت های دفتر نهاد رهبری باشد به طوری که هر دفتر باید حداقل یک کارگاه را در ماه برگزار کند. ساماندهی به پیوست های هفتگانه دروس معارف نیز باید در دستور کار مسئولان نهاد رهبری قرار بگیرد.


شریفانی در پایان عنوان کرد: طرح «اندیشه تحول ساز» با همکاری موسسه انقلاب اسلامی نیز در واحدهای دانشگاه آزاد اجرایی خواهد شد. هدف از این طرح، آشنایی استادان با مبانی فکری امام و رهبری است. در سال جاری، حداقل در ۲۰۰ واحد دانشگاهی این طرح اجرا می‌شود. تشکیل گروه های مباحثاتی از سوی مسئولان دفاتر نهاد در راستای این طرح باید اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =