انگلیس: درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی مصمم هستیم

وزیر خارجه انگلیس بعد از سفر به کره جنوبی و بازدید از منطقه مرزی غیرنظامی دو کُره، اعلام کرد لندن به ادامه فشار برای خلع سلاح اتمی کره شمالی مصمم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دولت انگلیس که همواره مواضع تندی علیه کره شمالی داشته «دومینیک راب» وزیر خارجه را به سئول پایتخت کره جنوبی فرستاده است.

به نوشته «اسپوتنیک»، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در سفر به کره جنوبی، ضمن دیدار با مقام‌های این کشور از منطقه مرزی غیر نظامی دو کره هم دیدن کرد.

راب بعد از این بازدید در پیامی توییتری نوشت: «بریتانیا و کره جنوبی طی 70 سال اخیر ا یکدیگر برای (برقراری) صلح در شبه جزیره کره همکاری کرده‌اند».

وزیر خارجه انگلیس افزود: «من امروز در منطقه غیر نظامی (دو کره) بر حمایت بریتانیا از تلاش‌های کره جنوبی برای بهبود روابط با (کره) شمالی و عزممان برای فشار بر جمهوری دموکراتیک خلق کره برای خلع سلاح اتمی تاکید کردم».

طبق گزارش رسانه‌های کره جنوبی از قبیل یونهاپ، وزیر خارجه انگلیس پیش از این بازدید، در سئول با «کانگ کیونگ-وا» همتای کره‌ای دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

تلاش‌ها برای تحقق خلع سلاح اتمی کامل در شبه جزیره کره، ایجاد صلح دائمی در این شبه جزیره، تبادل نظر درباره همکاری برای مقابله با ویروس کرونا و تقویت روابط دوجانبه انگلیس و کره جنوبی از جمله محورهای رایزنی‌های وزرای خارجه دو کشور بود.

سفر دومینیک راب به سئول در شرایطی انجام شده که انگلیس همواره مواضع خصمانه‌ای علیه کره شمالی داشته و همنوا با مواضع آمریکایی‌ها به اقداماتی از قبیل تحریم دست زده است.

تیر ماه سال جاری بود که دولت انگلیس دو سازمان امنیتی کره شمالی  را بر اساس ساز و کار ادعایی حقوق بشر جهانی خود در فهرست تحریم قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به این اقدام گفت: «آخرین اقدام انگلیس یک نقشه سیاسی آشکار در پیوستن به سیاستهای خصمانه دولت آمریکاست. ما جسارت انگلیس در اعمال تحریم علیه  نهاهای امنیتی‌مان را به عنوان دخالت  در امور  داخلی خود  تلقی کرده و  آن را رد و محکوم می‌کنیم».

منبع:فارس
انتهای پیام 

کد خبر: 1074405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =