بازگشایی نخستین موزه روانپزشکی کشور در هفته تهران

شهردار منطقه ۱۱ تهران در آستانه فرا رسیدن هفته تهران از بازگشایی نخستین موزه روانپزشکی کشور در بیمارستان روزبه و برنامه های گردشگری و فرهنگی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نصراله آبادیان با اشاره به این که ۱۴ مهر به عنوان روز تهران نامگذاری شده است، گفت: از ۱۲ تا ۱۸ مهر به مناسبت " هفته تهران" برنامه های متنوعی با محوریت تهران از سال ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تدوین شده است که با توجه به همزمانی این هفته با ایام ماه صفر و اربعین حسینی (ع) تمامی آن ها با شعار " مکتب تهران" به اجرا در می آیند.

آبادیان همچنین با اشاره به این که بازدید از موزه مقدم در روز ۱۲ مهر رایگان است، افزود: سایر موزه های منطقه نیز طبق روال از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ آماده بازدید عموم هستند که شامل موزه ثبت احوال، موزه ملی قرآن کریم، موزه جنگ( عمارت تیمور تاش)، موزه روایت خانه خیابان ولی عصر (عج) (خانه مینایی )، موزه دخانیات و موزه روانپزشکی است.

شهردار منطقه ۱۱ بیان کرد: علاوه بر اینها برگزاری تورهای دوچرخه سواری در مسیر گردشگری و بافت تاریخی، انتشار ۱۴ کلیپ قصه های تهرون با عنوان " یک قرن تهران ۱۴۰۰-۱۳۰۰ " به مناسبت ۱۴ مهر از رویدادها و اتفاقات تاریخی با موضوعات تکایا، حسینیه ها و مراکز مذهبی، تاریخی و قدیمی به روایتگری استاد تهران شناس نصراله حدادی با محوریت ماه محرم از دیگر برنامه هایی است که در هفته تهران اجرا خواهند شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، وی همچنین ادامه داد: تهیه فیلم معرفی اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری و انتشار در فضای مجازی و  شبکه های اجتماعی به مناسبت هفته تهران با همکاری کلیساها و کنیسه های منطقه، اکران محیطی تصاویر و معرفی اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری منطقه ۱۱ در یکصد سال اخیر، تهیه و تولید فتوتیتر با عکاسی از اماکن تاریخی و انتشار در شبکه های اجتماعی به مناسبت هفته تهران نیز به مناسبت هفته تهران انجام خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱  ، تخفیف ۲۵ درصدی و ارسال رایگان کتاب های جعفر شهری ( کتاب های طهران قدیم و قند و نمک) با همکاری انتشارات معین نیز از دیگر اقدامات فرهنگی برای شهروندان علاقمند به تاریخ و فرهنگ شهر تهران است.

انتهای پیام 

کد خبر: 1074436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =