ارمنستان تصویر «سوخو-۲۵» ساقط شده خود را منتشر کرد

دولت ارمنستان که روز گذشته مدعی شده بود جنگنده «اف۱۶» ترکیه، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» نیروی هوایی ارمنستان را ساقط کرده، تصاویری را منتشر کرده که سقوط این جنگنده را نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دولت ارمنستان که روز گذشته مدعی شده بود جنگنده «اف۱۶» ترکیه، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» نیروی هوایی ارمنستان را ساقط کرده، تصاویری را منتشر کرده که سقوط این جنگنده را نشان می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ارمنستان در یک وبگاه آنلاین دولتی، امروز (چهارشنبه) تصاویر مربوط به این جنگنده را که نشان می‌دهد به طور کامل ویران شده را منتشر کرد. 

وزارت دفاع ارمنستان روز گذشته ادعا کرد جنگنده «اف۱۶» ترکیه، یک فروند «سوخو ۲۵» نیروی هوایی ارمنستان را سرنگون کرده و خلبان «سوخو ۲۵» را کشته شده است. 

به دنبال این ادعا یکی از مقامات ترکیه نیز عصر سه‌شنبه به وقت تهران ادعای ارمنستان در این باره را تکذیب کرد. 

منطقه «قره‌باغ کوهستانی»(ناگورنو قره‌باغ) بامداد یکشنبه هفته جاری به صحنه درگیری و زد و خورد نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان تبدیل شده است.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه با موضع‌گیری رسمی علیه ارمنستان و حمایت از آذربایجان در موضوع منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ»، خواستار عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از این منطقه شد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز با تاکید مجدد بر حمایت این کشور از جمهوری آذربایجان در دور جدیدی از تنش‌های نظامی با ارمنستان، گفته بود که آنکارا برای ایجاد صلح در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ هر کاری بتواند انجام می‌دهد. 

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =