ابعاد شیوع بیماری کرونا در دانشگاه علامه طباطبایی بررسی شد

ابعاد مختلف شیوع بیماری کرونا از جمله تنوع دغدغه‌های جامعه، ابعاد اطلاع‌رسانی موضوع در رسانه‌ها و راهکارهای سیاسی و رسانه‌ای در خوشه ارتباطات و رسانه دانشگاه علامه طباطبایی بررسی و راهکارهایی به دولت ارائه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (کرونا-در-دانشگاه-علامه-طباطبایی-بررسی-شد">ایسکانیوز)، دانشگاه علامه طباطبایی پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، با تشکیل چند خوشه مشورتی تخصصی، راهکارها و سیاست‌های مناسب با شرایط را به هیئت دولت پیشنهاد داده است. خوشه ارتباطات و رسانه دانشگاه نیز در این راستا با تحقیقات انجام داده اخیر خود به اختصار به ابعاد مختلف موضوع از جمله تنوع دغدغه‌های جامعه در شرایط کرونا، ابعاد اطلاع‌رسانی موضوع در رسانه‌های داخلی، خارجی و الکترونیکی و راهکارهای سیاسی و رسانه‌ای پرداخته است.

در گزارش اخیر این خوشه آمده است: با توجه به چشم‌اندازهای مطرح شده از بیماری کووید ۱۹، تمرکز روی سیاست «مهارت زندگی با کرونا» ضروری به نظر می‌رسد. همچنین پیگیری سیاست «فهم دربرگیری کرونا» با آگاهی‌بخشی گسترده نسبت به خطرات و جدی بودن آن امری اجتناب‌ناپذیر است.

ترغیب به «مشارکت و همراهی عمومی در پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا» از طریق رعایت پروتکل‌های ابلاغی و نظارت عمومی در قالب گفت‌وگوی شهروندان، ضرورت آمادگی روابط عمومی نهادهای دخیل در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در حوزه بیماری کووید ۱۹ به شکلی دو طرفه که برای بازخوردها و پیشنهادهای شهروندان باز باشد، استفاده از ظرفیت سفیران سلامت و نهادهای مدنی، ایجاد نوعی از ارتباطات سلامت به مثابه یک راه‌حل پایدار بین بخشی، شامل حوزه‌های آموزشی سلامت، ارتباطات اجتماعی و کلامی بازاریابی اجتماعی، روانشناسی و مردم شناسی، در قالب بسیج اجتماعی به منظور ارتقای سطح اعتماد و مشارکت عمومی در برنامه‌های پیش‌بینی شده در فرآیند مقابله با شیوع همه‌گیری‌ها و پیگیری سیاست‌های اعتباربخشی به پیام‌های رسانه‌ای با کمک گرفتن از اعتبار اجتماعی و علمی نهادهای علمی به منظور راستی آزمایی اطلاعات منتشر شده برای بازسازی اعتماد شهروندان از جمله ابعاد و راهکارهای ارائه شده خوشه ارتباطات و رسانه دانشگاه علامه طباطبایی به دولت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =