تنوع مدارس به آموزش و پرورش آسیب می‌زند

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش پرورش در مجلس با بیان این که 23 نوع مدرسه در سراسر کشور وجود دارد، گفت: وجود انواع مختلف مدرسه در سطح کشور به آموزش و پرورش آسیب می‌زند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش پرورش در مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس تنوع مدارس را موجب آسیب به آموزش و پرورش دانست و گفت: 23 نوع مدرسه در سراسر کشور وجود دارد و وجود انواع مختلف مدرسه در سطح کشور به آموزش و پرورش آسیب می‌زند.

لاشکی با بیان این که آموزش وپرورش به دنبال ساماندهی نیروی انسانی است، گفت: تفاوت میزان دریافتی معلمان در مناطق و شکل‌های مختلف استخدامی باید ساماندهی شود چهار نوع  بکارگیری نیرو در آموزش وپرورش وجود دارد؛ آموزش دهنده، اموزشیار، پیش دبستانی و نیروهای شرکتی (خرید خدمات ،حق التدریس) و قرار براین است که این نیروها ساماندهی شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش پرورش با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاس مبنی بر این که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی شود که  معلمان سراسر کشور فقط از مسیر دانشگاه فرهنگیان  و شهید رجائی واردآموزش و پرورش شوند، گفت: رهبری فرمودند مجلس شورای اسلامی هم باید در تصویب طرح‌ها به گونه‌ای عمل کند که خارج از این دو دانشگاه ورودی آموزش و پرورش نداشته باشیم.

وی گفت: معلمان حق التدریس که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون استخدامی نشده‌اند، با پیگیری‌های به عمل آمده و طبق مصوبه 5 مهرماه امسال دولت استمرار بکارگیری آنان که مطابق بندهای  4 و 5 آیین‌نامه استخدامی  آزمون نمره قبولی را در آزمون کسب نکرده‌اند درصورت نیاز آموزش و پروش به عنوان نیروی حق التدریس بلامانع خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =