صادرات برانکو؛ امیری، رضاییان، طارمی و دیگران

خیلی از شاگردان برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس سالیان بعد از کار کردن زیر نظر او لژیونر شده‌اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از خبرورزشی، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس قوی‌ترین تیم سال‌های اخیر لیگ برتر ایران را ساخت که تحت هدایت این مربی یک نایب‌قهرمانی و سه قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد. قهرمانی در جام‌ حذفی و سه قهرمانی در سوپرکاپ رقابت‌های لیگ برتر از دیگر افتخارات این مربی در پرسپولیس بود. اوج کار تیم برانکو را در صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا شاهد بودیم. تیمی که اگر ستاره‌هایش حفظ می‌شدند، شاید در حال حاضر قهرمان آسیا هم بود اما تیم برانکو در سال‌های اخیر ستاره‌های زیادی راهی فوتبال اروپا کرد که باعث افزایش اعتبار فوتبال ایران هم شد. شاخص‌ترین این بازیکنان مهدی طارمی بود که آقای گل لیگ پرتغال را به خاطر دقیقه بازی بیشتر از دست داد و این فصل هم علیپور از این تیم به پرتغال رفت. در فوتبال ایران حضور مربیان خارجی منع شده تا ارز بین‌المللی اسراف نشود اما برانکو علاوه بر درآمدزایی از بردهای آسیایی، درآمد صادرات بازیکن هم داشت.

مهدی طارمی

مهدی همیشه ‌ساز جدایی می‌زد و بعد از عدم توافق با ریز اسپور آخر از پرسپولیس به قطر رفت و پول خوبی هم بابت رضایتنامه‌اش به پرسپولیس پرداخت کرد. حالا طارمی در پورتو از مطرح‌ترین تیم‌های پرتغال بازی می‌کند.

سوشا مکانی
اخراجی لیست برانکو هم عاقبت بخیر شد. سوشا که لیگ پانزدهم با پرسپولیس به نایب‌قهرمانی رسیده بود به لیگ نروژ رفت و برای میوندالن بازی کرد.

رامین رضاییان
رامین مهم‌ترین ستاره‌ای بود که برانکو او را نخواست. رضاییان زیر نظر برانکو به بهترین مدافع راست ایران تبدیل شد و توانست به لیگ‌های اروپایی برود. رامین بعد از یک فصل ناموفق در اوستنده بلژیک به لیگ قطر رفت و هنوز هم با اعتباری که به دست‌ آورده در خارج از ایران مشتری‌های دست به نقدی دارد.

وحید امیری
وحید که خیلی دیر به سطح اول فوتبال ایران معرفی شده بود برای درآمدزایی با اعتباری که در تیم برانکو کسب کرد به ترکیه رفت و در کمتر از یک سال حدود ۱۰ میلیارد تومان دستمزد گرفت.

سروش رفیعی
هافبک خلاق فولاد تنها بعد از ۶ ماه حضور در پرسپولیس مشتری قطری پیدا کرد و در قطر نتوانست پیشرفت کند تا به پرسپولیس باز گردد که شاید باز هم نامش سر زبان‌ها بیفتد.

صادق محرمی
محصول اعتماد برانکو دفاع راستی شد که با حمایت این مربی کروات به لیگ کرواسی رسید. صادق سابقه بازی ملی هم دارد و آینده درخشانی پیش‌روی این بازیکن جوان و پرتلاش است.

فرشاد احمدزاده
هافبک تند و تیز و تکنیکی که معروف به پسر برانکو بود به لیگ لهستان رسید اما دوری از تمرینات و حمایت‌های برانکو باعث ضعف بازی او شد تا حتی جایی در پرسپولیس هم نداشته باشد.

مهدی شریفی
فقط نیم ‌فصل بازی کردن زیر نظر برانکو کافی بود تا او مهمان لیگ آذربایجان شود.

علیرضا بیرانوند
سوپراستار تیم برانکو که تا مرز بهترین بازیکنی آسیا هم پیشرفته بود و بالاخره از پرسپولیس راهی اروپا شد و منتظر نمایش‌های درخشان او در لیگ بلژیک هستیم.

علی علیپور
آخرین خروجی باشگاه پرسپولیس که لژیونر شد علی علیپور است که به لیگ پرتغال رفت. او با اعتماد برانکو فرصت بازی در پرسپولیس را پیدا کرد و در تیم برانکو آقای گل لیگ برتر شد تا مشتریان خارجی پیدا کند.

مهدی ترابی
ترابی با پرسپولیس فسخ کرده اما هنوز مقصد این بازیکن مشخص نیست. با این حال او هدفی جز لژیونر شدن ندارد. بازیکنی که توسط برانکو جذب شد و ستاره لیگ نوزدهم پرسپولیس بود.

صادرات محصولات برانکو در غیاب او ادامه دارد و ۱۰ بازیکنی که نام بردیم زیر نظر این مربی کروات موفق شدند در خارج از ایران توپ بزنند و مستقیم از پرسپولیس برای لژیونر شدن به خارج رفتند. بازیکنانی که در نبود برانکو معلوم نبود این سطح از فوتبال را تجربه کنند و حضور این ۱۰ نفر در اروپا و حوزه خلیج فارس را مدیون مربی‌ای چون برانکو هستیم که از طریق صادرات بازیکن برای کشورمان حتی ارزآوری هم کرد ولی در جواب زحماتش حضور امسال او را به ایران متوقف کردیم.

کد خبر: 1074764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =