تداوم فعالیت‌های علمی و پژوهشی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی/ تولید ماده ضدعفونی کننده با قابلیت ۷۲ ساعت ماندگاری

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی از تداوم فعالیت‌های جهادی، علمی و پژوهشی این قرارگاه با آغاز موج سوم شیوع ویروس کرونا خبرداد.

احمد صالحی آرا مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های این قرارگاه در حوزه مبارزه با کرونا اظهارکرد: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی از زمان آغاز شیوع کرونا فعالیت‌های خود را به مبارزه با این ویروس در سطح کشور معطوف کرد که در این چندماه اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام شده است.

وی افزود: نزدیک به هزار و ۷۹۰ نفر از استادان دانشگاه ازاد اسلامی در حوزه مبارزه با کرونا حضور داشتند که اقداماتی از قبیل حضور در مراکز درمانی، همکاری با سامانه ۴۰۳۰، غربال گری بیماران کرونا و فعالیت در حوزه مشاوره و روانشناسی را انجام دادند. نزدیک به ۱۰ هزار و ۵۹۴ دانشجو و ۲هزار و ۴۰۰ کارمند طی ۴ ماهه گذشته در مجموعه قرارگاه جهادی دانشگاه ازاد اسلامی فعالیت گسترده‌ای را داشتند.

صالحی آرا ادامه داد: نزدیک به ۵۶۲ هزار و ۹۰۳ نفر توسط نیروهای جهادی ما در بسیج کارکنان و اساتید مورد غربال گری قرار گرفته‌اند؛ در این مدت  حدود ۱۵هزار و ۷۲۴ مورد از امکان کشور از سوی نیروهای جهادی مورد گندزدایی و پاکسازی قرار گرفته‌اند که این روند همچنان ادامه خواهد داشت. تولید ماسک، دستکش، گان، مواد ضدعفونی کننده و تلاش برای دستاوردهای علمی دیگر، از جمله فعالیت‌هایی است که همچنان ادامه دارد.

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه ازاد اسلامی تصریح کرد: اخیرا یکی از استادان دانشگاه ازاد اسلامی موفق به تولید ماده‌ ضدعفونی کننده‌ای شده است که نزدیک به ۷۲ ساعت ماندگاری دارد و موجب می‌شود که ویروس‌کرونا تا ۷۲ ساعت نتواند برروی پوست و سطوح دیگر رشد کند. این ماده درحال حاضر در مراحل نهایی و اخد مجوزهای لازم قرار دارد که به زودی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی با محوریت بهداشتی و درمانی با مشارکت بسیج اساتید و کارکنان، از جمله اقدامات این قرارگاه در حوزه پژوهش بوده است. خیرین داخل و خارج دانشگاه نیز در این مدت همکاری خوبی را با قرارگاه داشته‌اند و مبالغ بسیار خوبی را برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و دانش بنیان در اختیار ما قرار داده‌اند.

صالحی آرا در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه به آغاز موج سوم کرونا، همچنان فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد و پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، رزمایش کمک مومنانه در سطح کشور آغاز خواهد کرد. کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت در رزمایش کمک مومنانه بسیار مشتاق هستند به طوری که در این مدت کمک‌های نقدی و غیرنقدی زیادی را از سوی کارکنان و استادان دریافت کرده‌ایم. این کمک‌ها در قالب رزمایش کمک مومنانه دراختیار خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 0
      دم همه اونایی که به فکر مردمن گرم