استفاده از ۱۵۰ هنرمند به عنوان داور جشنواره بین‌المللی سیمرغ

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت عنوان کرد: امسال از ۱۵۰ هنرمند برجسته کشوری به عنوان داور بهره می‌گیریم تا جشنواره پرشورتر و با بهره‌گیری از سلایق بیشتر برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ درباره فعالیت‌های این جشنواره بیان کرد: در هفته‌های گذشته فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد و تمام دبیرخانه‌های ما در دانشگاه‌ها شروع به کار کردند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت افزود: هرساله در دانشگاه‌های علوم پزشکی تعدادی از دانشجویان به عنوان سفیران سیمرغ مطرح بوده‌اند. در حال حاضر دانشگاه‌ها در حال ارزیابی برای معرفی سفیران سیمرغ هستند. در اختتامیه جشنواره نیز به روال هرسال از این سفیران تقدیر به عمل می‌آید؛ چرا که اعتقاد داریم جشنواره بین‌المللی سیمرغ متعلق به تمام دانشجویان است و ما انتظار حضور حداکثری دانشجویان علوم پزشکی را در این جشنواره داریم.

وی با اشاره به تغییرات یازدهمین دوره این جشنواره گفت: تاکنون دهه اول برگزاری جشنواره بین‌المللی سیمرغ سپری شده  است و هم‌اکنون در آستانه یازدهمین سال برگزاری باید این جشنواره به سمت کمال و بلوغ حرکت کند. ما جلسات آسیب‌شناسی برای بررسی نقاط ضعف و قوت دهمین دوره برگزار کردیم تا بتوانیم تدابیر کیفی بهتری را برای جشنواره بیاندیشیم.

زائری‌لطف برگزاری جشنواره بین‌المللی سیمرغ را یک سرمایه فرهنگی و اجتماعی اثربخش دانست و با اشاره به افزایش روحیه همدلی و جمع‌گرایی در این جشنواره، عنوان کرد: همواره در بخش ملی حضور کارکنان، اساتید و هیئت‌های علمی را داشتیم، اما امسال بخش ملی به عنوان بستری برای حضور تمام علاقمندان این حوزه انتخاب شد و بدون استثنا آثار مختلف تمام هموطنان خود را می‌پذیریم.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ اضافه کرد: اگر شرایط شیوع ویروس کرونا در ماه‌های آتی کنترل شود حتما جشنواره را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم در غیر این صورت به صورت مجازی در خدمت دانشجویان خواهیم بود و اختتامیه جشنواره را مجازی برگزار می‌کنیم.

وی همچنین اشاره کرد: در یازدهمین فراخوان سیمرغ از تجربه معاونت‌های وزارت بهداشت و حوزه‌های مرتبط با نظام سلامت استفاده کردیم و از جمله با بیمه سلامت، سازمان انتقال خون، اورژانس ۱۱۵ و... شعارهای حوزه سلامت را احصا کردیم تا بتوانیم در بحث پیشگیری و آموزش با قوت بیشتری ورود پیدا کنیم. هم‌افزایی میان سلامت و هنر می‌تواند به دغدغه‌های سلامت زبان ماندگاری ببخشد. هنر زبانی قابل پذیرش برای همگان است که می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی عموم مردم کمک کند.

زائری‌لطف درباره شعار جشنواره گفت: خوشبختانه شعارها و محورهای خوبی  از سوی معاونت‌ها و حوزه‌های مرتبط با سلامت به ما ارائه شد و در نهایت شعار "هر خانه، یک پایگاه سلامت" که  همچنان مورد تاکید وزارت بهداشت است به عنوان شعار جشنواره بین‌المللی سیمرغ انتخاب شد تا در زمینه آگاهی بخشی و پیشگری موضوعات مرتبط با سلامت نقش فعال‌تری ایفا کنیم.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت درباره نحوه برگزاری کارگاه‌های این جشنواره بیان کرد: برای اولین‌بار سعی کردیم به جای برگزاری کارگاه‌های حضوری دوره‌های آموزشی را به صورت مجازی برای دانشجویان و عموم مردم ارائه دهیم تا از ظرفیت این کارگاه‌ها استفاده بیشتری کنند. نحوه اطلاع‌رسانی و شیوه‌های برگزاری این کارگاه‌ها در هفته‌های آینده اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: بخشی از این کارگاه‌ها مانند شعر کلاسیک، نثر ادبی به صورت زنده و در بسترهای مجازی اعلام شده برگزار می‌شود. بخش دیگری مانند کارگاه‌های مجازی به صورت ویدئوهای ضبط شده با حضور اساتید برجسته کشوری در خدمت علاقمندان قرار می‌گیرد. در همین راستا تفاهمنامه‌ای با جهاد دانشگاهی منعقد کردیم تا برای افرادی که در این کارگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند گواهی صادر شود.

زائری‌لطف درباره داوران جشنواره اعلام کرد: امسال از ۱۵۰ هنرمند برجسته کشوری به عنوان داور بهره می‌گیریم تا جشنواره  پرشورتر و با بهره‌گیری از سلایق بیشتر برگزار شود. در بین برخی از دانشجویان تصوری شکل گرفته است که اگر موضوع آثار به سمت موضوعات مرتبط با کرونا برود حتما این آثار برگزیده خواهند شد که این ذهنیت مبنای درستی ندارد و ما چنین تاکیدی به داوران جشنواره نداریم.  کرونا یکی از محورهای جشنواره است که آثار مرتبط با حوزه خودش را تولید و بررسی می‌کند. اطمینان می‌دهم در این دوره هیچ حقی از عزیزان ضایع نخواهد شد و اجازه نمی‌دهم که آثار بخش کرونا، تمام بخش‌های مختلف جشنواره را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به استعداد بالای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و حضور آن‌ها در برنامه‌هایی چون «عصر جدید» بیان کرد: امسال با صداوسیما، حوزه هنری و سازمان‌های بیرونی همکاری و تعامل خوبی داریم و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری پرشور جشنواره اندیشیده شده است. از تمام دانشجویان دعوت می‌کنم حضور گسترده‌ای در جشنواره پیدا کنند و اجازه ندهند کرونا باعث کاهش مشارکت آن‌‎ها شود.

وی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری همواره یکی از بازوهای مهم فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و از دبیران و اعضای کانون‌های فرهنگی دعوت می‌کنم تا در زمینه اطلاع‌رسانی، ارسال و تولید آثار نقش بسزایی داشته باشند.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1074823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =