ایجاد صندوق‌ بازارگردانی در دو شرکت مهم معدنی

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو با بیان اینکه ارزش سهام شرکتهای معدنی و صنایع معدنی در بازار سهام ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: صندوق بازارگردانی در دو شرکت گل‌گهر و چادرملو تشکیل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، خداداد غریب‌پوردرباره کمیته پیگیری صندوق بازارگردانی شرکت های معدنی و صنایع معدنی، اظهار داشت: این کمیته از نمایندگان ایمیدرو، بورس و شرکت‌های بزرگ تشکیل شده است که در حال رصد بازار هستند و متناسب با وضعیت بازار، صندوق‌های بازارگردان شرکت‌های بزرگ، بازار را مدیریت می‌کنند.

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو افزود: هفته‌ای که این کمیته تشکیل شد، بورس پس از یک ریزش، احیا شد و پس از یک ریزش مجدد، بازگشت.

۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان سهم معدن و صنایع معدنی در بورس

وی ادامه داد: اما مساله‌ای که مهم بوده این است که ما فقط بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از بورس را در اختیار داریم، از این رو باید سایر صنایع موجود در بورس و شرکت‌های بزرگی که سهامشان در بورس عرضه شده، پای کار بیایند و صندوق بازرگردانی ایجاد کنند.

غریب‌پور تاکید کرد: سایر صنایع هم حتما باید بازارگردانی کنند تا سهامشان در بازار تثبیت شود. در این صورت می‌توانیم با همکاری یکدیگر وضعیت بازار سهام را بهبود ببخشیم.

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان سهم معدنی و صنایع معدنی در بورس وجود دارد که افزایش یا کاهش آن بستگی به نوسانات بازار دارد.

تشکیل صندوق بازارگردانی در گل‌گهر و چادرملو

غریب‌پور گفت: صندوق بازارگردانی در مس، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان وجود داشت اما فعالیتشان نظام مند و هدفمند نبود اما هم اکنون با تشکیل کمیته پیگیری صندوق بازارگردانی شرکتهای معدنی و صنایع معدنی، فعالیتشان نظامند شده است.

معاون وزیر صمت افزود: صندوق بازارگردانی در شرکت‌های گل گهر و چادرملو هم در حال تشکیل است.

به دنبال دستکاری در بازار نیستیم

وی تصریح کرد: ما به دنبال دستکاری در بازار نیستیم؛ بازار باید متناسب با سازوکار خود، روند طبیعی خود را داشته باشد منتهی ما به عنوان شرکت‌های بزرگ وظیفه داریم از حقوق سهامداران خرد دفاع کرده و از ریزش‌های ناگهانی بدون دلیل که منجر به سقوط‌های ناگهانی بازار و زیان سهامداران خرد می شود، جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: آینده بازار سرمایه به سازمان بورس و اوراق بهادار و اجرایی کردن دستورالعمل بازارگردانی بستگی دارد.

منبع: مهر
انتهای پیام/ 

کد خبر: 1074857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =