کشف 59 تابوت با مومیایی درون آن

وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر خبر داد که این کشور 59 تابوت باستانی را در نزدیکی اهرام سقاره کشف کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر روز شنبه گفت باستان شناسان دهها تابوت باستانی را در نکروپولیس(شهر مردگان)  در جنوب قاهره کشف کرده اند.

خالد الانانی گفت حداقل ۵۹ تابوت مهر و موم شده که در بیشتر آنها مومیایی وجود دارد؛ پیدا شده است که بیش از ۲،۶۰۰ سال پیش در سه چاه دفن شده بود.

وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر اظهار کرد که تعداد نامعلومی تابوت وجود دارد که هنوز در همان منطقه کشف نشده است. طی مراسمی تابوت ها نمایش داده شد و یکی از آنها قبل از حضور خبرنگاران برای نشان دادن مومیایی داخل آن باز شده است. چندین دیپلمات خارجی نیز در این مراسم شرکت کردند.

فلات سقاره میزبان حداقل ۱۱ هرم از جمله هرم استپ، همراه با صدها مقبره از مقامات باستانی و موارد دیگر است.

مصطفی وزیری دبیرکل شورای عالی آثار باستانی، گفت که مطالعات اولیه نشان می دهد تابوت های تزئین شده برای کشیشان، مقامات عالی رتبه و نخبگان دوره اواخر فراعنه (۶۶۴-۵۲۵ قبل از میلاد) ساخته شده اند.

وی گفت که باستان شناسان همچنین در مجموع ۲۸ تندیس از Ptah-Soker، خدای اصلی نکروپلیس ساقرا و یک تندیس برنز از خدای Nefertum به ارتفاع ۳۵ سانتی متر، که با سنگهای قیمتی منبت کاری شده، پیدا کردند. وی گفت که نام صاحب آن، کشیش بادی-آمون، در پایه آن نوشته شده است.

مقامات باستانی مصر از کشف اولین تابوتهای دسته ای در ماه گذشته خبر داده بودند.

سایت سقاره بخشی از نکروپولیس است که شامل اهرام معروف جیزه و دهشور است. ویرانه های ممفیس در دهه ۱۹۷۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شد.

الانانی گفت که تابوتهای سقاره به ۳۰ تابوت چوبی باستانی که در ماه اکتبر در جنوب شهر لوکسور کشف شد، خواهند پیوست و در موزه بزرگ مصر بزرگ، که مصر در نزدیکی اهرام جیزه می سازد به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =