حسینی: دولتمردان درباره وضعیت معیشتی مردم پاسخگو باشند

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و باید مسئولان و دولتمردان در این باره پاسخگو باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان و وزیرارشاد دولت نهم در برنامه هزار در چهار صدای ایران، با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم اظهار داشت: ناکارآمدی وجود دارد و وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و باید مسئولین و دولتمردان پاسخگو باشند و در این باره شک و شبهه‌ای نیست.

وی افزود: مسئولان وعده‌هایی برای حل مشکلات داده بودند بنابراین این‌ها باید شب و روز تلاش و کار کنند که مردم با این مشکلات مواجه نباشند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: کاری که دشمن انجام می‌دهد، فشار حداکثری وارد می‌کند تا مردم بدبین شوند و اعتراض کنند و واکنش نشان دهند باید تلاش گسترده‌ای را شاهد باشیم، ولی کوتاهی انجام می‌شود.

وزیر سابق ارشاد دولت نهم گفت: برخی ناکاآمدی ها تعمدی استکه مردم ناراضی باشند. گاهی تغییر تصمیمات و نظرات مسئولان با هیچ منطقی سازگاری ندارد بنابراین مردم شک می‌کنند که این‌ها واقعاً چه قصدی دارند؟ آیا می‌خواهند مردم را به خیابان‌ها بکشند؟ و ببینند و بگویند هیچ راهکاری وجود ندارد و کوتاه بیایید و تسلیم شوید که امیدواریم این‌گونه نباشد.
 
وی افزود: البته این به انتخاب مردم بستگی دارد که دقت کنند در هر مسئولیتی کسانی را انتخاب کنند که صالح باشند، چون از شورای شهر و روستا تا مجلس خبرگان و رئیس‌جمهور را مردم تعیین می‌کنند.

حسینی گفت: باید افرادی روی کار بیایند که دغدغه مسائل ملی و مردم را داشته باشد، دنبال مسائل شخصی خودشان، فرزند، داماد، عروس، خاله و... نباشند وگرنه غیر از این کشور آسیب می‌بیند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید فرد تمام علم، تخصص، دانش و تجربه خودش را بکار ببرد برای اینکه گره‌ها باز شود، باید از نظرات نخبگان و دلسوزان جامعه استفاده بکنند. خیلی از مسائل راهکار دارد اینطور نیست که فکر کنیم نمی‌شود.

وزیر اسبق ارشاد افزود: در همین دور زدن تحریم‌ها یک تجربه‌ای در دولت نهم و دهم داریم و افراد هم حاضرند بیایند در بحث فروش نفت و در خیلی از مسائل همکاری بکنند.

وی در پایان گفت: دستگاه نظارتی باید دیده تیزبینی داشته باشند، تحولات کشور را  رصد کنند، هرجا کوتاهی و نقصی هست تذکر بدهند، مجلس یکی از وظایف مهمش در کنار قانون گذاری بحث نظارت است، ما سازمان‌های نظارتی داریم مثل بازرسی کل کشور باید اینها بیایند تذکر و هشدار بدهند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =