سه‌ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سه و نیم میلیون دانش‌آموز وسیله هوشمند یا دسترسی به خط‌دهی اینترنت ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری «مشکلات و امکانات شاد» با حضور سید حسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش آموز یکشنبه ۱۳ مهرماه برگزار شد.

الحسینی در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از برنامه شاد پرداخت و گفت: شبکه شاد در بخش زیرساخت، بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان، سخت افزار، شبکه ملی اطلاعات، پلتفرم شاد و امکانات آن قابل بررسی است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که شاد از یک پلتفرم صرفا خبری به یک LMS تبدیل شده است، گفت: احراز هویت بر اساس اسناد و راهبردهای آموزشی از دیگر موارد مهم درباره شاد است.

وی با اشاره به این که تلفیقی بودن آموزش‌ها از جمله موارد مهم در شرایط کنونی است، گفت: امروز آموزش از طریق تلویزیون، مجازی و حضوری به صورت محدود در کنار هم قرار گرفته‌اند و به همین دلیل برنامه‌ریزی تلفیقی مطرح می‌شود.

الحسینی به لزوم در اختیار داشتن تجهیزات هوشمند، شامل موبایل، تبلت و لپ تاپ اشاره کرد و گفت: کاربران شاد شامل مدیران، معلمان و دانش‌آموزان است. خدمات پایه و عمومی شاد برای همه دانش‌آموزان رایگان است. در آینده خدمات افزوده در شاد تعریف می‌شود و این خدمات همکار شاد خواهد بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد در آینده شامل فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ها و پرورشی خواهد شد، اظهار کرد: فعالیت‌های فوق‌برنامه پرورشی شاد، مشابه فعالیت‌هایی است که پیش از این به صورت حضوری در مدارس اتفاق می‌افتاد.

الحسینی پرداختن به یادگیری عمیق و ارزش‌های فلسفی را دیگر خدمات آینده شاد دانست و گفت: شاد بزرگترین پلتفرم کشور را به کار گرفته است و دارای امکانات بسیاری؛ از جمله وجود کلاس زنده است، به طوری که امروز ۴۰۰ کلاس زنده همزمان در شاد برگزار می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره دیگر امکانات شاد گفت: امکان برنامه‌ریزی و هدایت، امکانات گزارش‌دهی منظم به خانواده‌ها و امکان تبادل تجربیات آموزشی در شادینو از دیگر امکانات شاد است.

وی با بیان این که حدود ۲۰۰ نفر در مرکز تماس شاد از این شبکه پشتیبانی می‌کنند، گفت: ۲ هزار نفر هم برای پشتیبانی فناوری اطلاعات مشغول فعالیت هستند.

الحسینی با اشاره به این که بر اساس گزارش آماری ۱۱میلیون و ۴۰۸ هزار نفر دانش‌آموز احراز هویت شده در شبکه شاد حضور دارند، گفت: ۱۰۰ هزار و ۹۹۹ نفر از مدیران و ۶۴۷ هزار و ۴۱۸ نفر از معلمان در شاد عضو هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش میزان استفاده از شبکه شاد را ۸۰ درصد و بقیه اپلیکیشن‌های رقیب را ۲۰ درصد مطرح کرد و گفت: نکته قابل تامل درباره شاد این است که ۲۰ درصد از دانش آموزان فعالیت ندارند، در نتیجه ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فعال هستند که می‌توان گفت ۲۶ درصد کل دانش اموزان در شاد حضور دارند.

وی درباره سهم محرومیت از فضای مجازی گفت: سه و نیم میلیون نفر وسیله هوشمند یا دسترسی به خط‌دهی اینترنت ندارند، به همین دلیل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهم محرومیت لحاظ شده است.

الحسینی سهم عوامل موثر در محدودیت استفاده از شاد را مطرح کرد و گفت: کندی فرآیند ورود اطلاعات از سوی مدیران، بانک اطلاعات پایه سناد، آشنایی کم معلمان و مدیران، اشکالات نرم‌افزار برنامه شاد ، مشکلات دسترسی و عدم مدیریت ترافیک در برنامه‌های آموزشی از جمله عوامل محدودکننده است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش فعالیت در شاد را برای همه کاربران رایگان دانست و گفت: کاربران می‌توانند شکایات را با شماره ۱۹۵ مطرح کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =