صادرات صنایع کوچک و متوسط ۱۷ درصد رشد کرد

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از رشد ۱۶.۷ درصدی صادرات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای امسال تا پایان شهریور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت صمت، اصغر مصاحب بیان کرد: جمع صادرات ۶ ماهه این شرکت‌ها یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار)، رشد ۱۶.۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ‌این توفیق با وجود شیوع گسترده کرونا و بسته بودن مرزهای ایران در ماه‌های ابتدایی شیوع این ویروس به‌دست آمده است.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه ‌کرد: در این مدت بیشترین صادرات این صنایع به کشورهای پاکستان با یک میلیارد دلار، عراق با ۳۶۴ میلیون دلار، افغانستان با ۸۳ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۵۰ میلیون دلار، ترکیه با ۳۶ میلیون دلار، جمهوری آذربایجان با ۲۶ میلیون دلار، ارمنستان با ۲۵ میلیون دلار و هند با ۲۰ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

مصاحب ادامه داد:‌ مواد غذایی، ظروف فولادی و آهنی با گنجایش بیش از ۲۰ لیتر و انواع ظروف پلاستیکی و مواد شیمیایی بازدارنده هیدرات گازی، بیشترین اقلام صادراتی را در مدت یاد شده به خود اختصاص داده است.

۴۳۰ واحد صادر کننده در ۶ ماهه امسال

وی بیان داشت: تعداد واحدهای صادر کننده در ۶ ماهه امسال ۴۳۰ واحد بود.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: استان‌های خراسان ‌رضوی با ۳۴۳.۹ میلیون دلار، تهران با ۱۳۳.۷ میلیون دلار، آذربایجان ‌شرقی با ۱۲۳.۲ میلیون دلار، فارس با ۸۸.۷ میلیون دلار و یزد با ۸۳.۷ میلیون دلار، به ترتیب استان‌های با بیشترین مقدار صادرات در مدت یاد شده بودند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۰ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۸۵ هزار و ۸۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۵ هزار و ۹۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =