تشدید نظارت بر رعایت پروتکل ها

استاندار تهران با تاکید بر لزوم همکاری مردم و مسئولین برای عبور از پیک بیماری کرونا گفت: دستورالعمل برنامه ارتقاء استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ویژه تهران بزرگ ابلاغ شده و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه استانی مقابله با کرونا با اشاره به روند افزایش مراجعان و بستری ها در استان تهران گفت: تعطیلات هفته های گذشته و سفرها سبب افزایش میزان شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و به ویژه استان تهران شده است. با توجه به شرایط فعلی رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیشنهادات مختلفی به وزارت کشور فرستاده شده چرا که میزان تراکم جمعیت و تردد در تهران باید کاهش پیدا کند که در این زمینه پیشنهاد دورکاری با توجه به حضور ۴۸۰ هزار کارمند ستادی و ۱۶۰ هزار کارمند ملی ضروری به نظر می‌رسد. میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مترو به طور میانگین ۳۵ درصد و در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی ۵۵ درصد می باشد که با این شرایط نیازمند اقدامات مناسب برای کاهش فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: نظارت بر فعالیت اصناف و پاساژها باید تشدید شود چرا که برخی از آنها دستورالعمل‌ها و پروتکل های های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، ضمن اینکه در این زمینه باید تصمیمات طولانی مدت در نظر گرفته شود تا اثربخشی لازم را داشته باشند. این پیشنهادها و همچنین مواردی همچون اعمال جریمه برای مسافرت های غیرضروری را به ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام می‌کنیم تا بتوانیم شرایط تهران به درستی مدیریت کنیم.
 

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه ارتقای استفاده از ماسک در تهران افزود: در این دستورالعمل وظایف دستگاه‌های مختلف در بعد اقدامات و ابعاد نظارتی مشخص شده است.این مهم استانداری تهران و دستگاه‌هایی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادستانی استان، دادگستری، اداره کل صنعت، صدا و سیما، تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان بسیج مستضعفین تهران، راه و شهرسازی، شهرداری تهران، اداره کل تعزیرات، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و شرق و غرب را دربرمی گیرد. 

وی ادامه داد: وظایف هر کدام از دستگاه‌ها در این طرح مشخص شده به عنوان مثال اداره کل صمت در زمینه استفاده از ظرفیت قانونی حوزه اصناف جهت اجرای دستورالعمل ها، تامین ماسک ارزان قیمت و مواد ضدعفونی کننده وظایفی را بر عهده دارد که باید همه دستگاه هاوظایف خود را به خوبی اجرا کنند تا در زمینه نظارت و اجرا بتوانیم عملکرد قابل قبول و اثربخشی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =