کتاب «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت» منتشر می شود

کتاب «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت(ع)» به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به زودی از چاپ خارج می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، یکی از پروژه‌های تکمیل‌شده و آماده چاپ پژوهشکده اخلاق و معنویت، با عنوان «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت(ع)» تألیف حجت‌الاسلام مهدی احمدپور به زودی چاپ و منتشر می‌شود.

این اثر، پژوهشی از نوع کیفی است که در آن، اطلاعات گردآوری شده از راه‌های تجربه، مشاهده و عمدتاً مطالعه منابع دینی، با استفاده از روش های توصیفی و تحلیلی، پردازش و جمع بندی گردیده است.

گفتنی است که در زمینۀ استخراج نحوۀ تبلیغ دین با استفاده از آموزه های اهل بیت(ع)، کتاب ها و مقالات متعدد و ارزشمندی نگاشته شده، ولی ویژگی ها و وجه تمایز اثر مذکور در این است که اولاً، درس های مربوط به نحوۀ مطلوب تبلیغ دین را از منظر اخلاقی مورد بررسی قرار داده است؛ ثانیاً، تنها به ذکر اصول اخلاقی تبلیغ دین اکتفا نکرده، بلکه نمونه های عملی درس های اخلاقی مزبور را نیز در هر مورد از منابع تاریخ و سیره حضرات معصومین(ع) استخراج کرده و در معرض دید خوانندگان محترم قرار داده است؛ ثالثاً، به هدف کاربردی‌کردن نتایج به‌دست‌آمده برای مبلّغان امروزی و با الهام از مباحث جدید اخلاق کاربردی ـ علاوه بر ذکر اصول اخلاقی تبلیغ دین و ذکر نمونه های عملی آنها که در زمان اهل بیت(ع) تحقق یافته ـ به دنبال ذکر جزئیات و تطبیق آن کلیات بر مصادیق امروزی آنها (و اصطلاحاً ارائۀ کدهای اخلاقی تبلیغ دین) هم بوده است.

در این کتاب بعد از بیان پیش‌گفتار و مقدمه، فصول سامان یافته عبارتند از: «کلیات و اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع»، «جایگاه تبلیغ دین در فرهنگ اسلامی»، «جایگاه اخلاق در تبلیغ دین»، «اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل بیت(ع) در عرصه حیات شخصی»، «اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل بیت(ع) در عرصۀ حیات اجتماعی؛ در انتها نیز جمع‌بندی و نتیجه‌گیری ارائه شده است.

کتاب «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت(ع)» در حدود ۲۲۵ صفحه و با قطع رقعی، به همت مرکز چاپ و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، به زودی چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد.

کد خبر: 1075372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =