تاثیر کرونا بر سلامت روان مشخص شد

تحقیقات جدید نشان داد که اثرات غیرمستقیم همه گیری کووید-۱۹ با بار سنگین سلامت روان منطبق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مطالعه جدید دانشمندان نشان داد که بیماری همه گیر کووید-۱۹ حتی برای افرادی که مستقیماً تحت تأثیر این بیماری قرار نمی گیرند، خسارات سنگینی بر سلامت روان وارد می کند.

در اولین نظرسنجی بهداشت روان استرالیا، محققان دریافتند که افراد در کشورهایی که میزان عفونت و مرگ و میر آن ها کمتر است؛ (مانند استرالیا در ابتدای شیوع همه گیر) هنوز هم دو برابر افسردگی و اضطراب دارند. این نتایج تا حد زیادی به استرس مالی و اخلال در زندگی اجتماعی افراد مربوط می شود.

امی داول، از دانشگاه ملی استرالیا گفت: «ما قبلاً از تحقیقات همه گیری گذشته می دانیم آن هایی که بیمار شده و  یا در بیمارستان بستری می شوند و مراقبان آنها  تأثیرات شدیدتری را تجربه می کنند. با این حال، تأثیرات کووید-۱۹ بر جمعیت کشورهای کمتر آسیب دیده نیز احتمالاً قابل توجه خواهند بود.»

داده های ما نشان می دهد که عوارض جانبی کووید-۱۹ به طور گسترده ای بر جمعیت تأثیر می گذارد (صرف نظر از اینکه تأثیر بیماری جسمی بسیار زیاد است) و نگرانی این است که کشورهایی با محدودیت های شدید ممکن است تأثیرات غیرمستقیم همه گیری را نادیده بگیرد.

داول و همکارانش برای به دست آوردن تصویر کلی از سلامت روان مردم  درست پس از اعمال اولین محدودیت های کووید-۱۹، در مارس ۲۰۲۰ حدود ۱۳۰۰ بزرگسال استرالیایی را بررسی کردند. شرکت کنندگان شامل توزیع نمایشی جمعیت، با تعداد مساوی زن و مرد و شرکت کنندگان در تمام گروه های سنی بالای ۱۸ سال از هر ایالت و سرزمین استرالیا بودند.

به منظور جلوگیری از هرگونه سوگیری احتمالی، این نظرسنجی به گونه ای طراحی شده که شرکت کنندگان از اهداف مطالعه مطلع نشوند.

از آنجا که این بررسی در مراحل ابتدایی همه گیری اتفاق افتاد، فقط ۳۶ شرکت کننده اعلام کردند که کووید-۱۹ گرفته اند. با کمال تعجب، این موارد کووید-۱۹ هیچ ارتباطی با تأثیرات بهداشت روان نشان نداد. در مقابل، ناراحتی مالی و ایجاد اختلال در کار و فعالیت های اجتماعی به طور معنی داری با علائم افسردگی و اضطراب و همچنین بهزیستی روانشناختی همراه بود. با این حال کار در خانه با هیچ اثر منفی همراه نبود. میزان بالاتری از علائم بهداشت روان نیز در بین افراد جوانتردیده شد.

داول امیدواراست که این داده ها نشان دهند که نحوه مدیریت کووید-۱۹ احتمالاً بر سلامت روانی جمعیت (فراتر از آنهایی که مستقیماً تحت تأثیر این بیماری قرار دارند) تأثیر خواهد گذاشت. این مهم است که دولت ها و سیاست گذاران تشخیص دهند که به حداقل رساندن اختلالات اجتماعی و مالی نیز باید هدف اصلی سیاست های بهداشت عمومی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =