رایزنی چین و WHO برای مصارف جهانیِ واکسن‌های کووید ۱۹

چین در حال رایزنی با سازمان جهانی بهداشت (WHO) است تا واکسن‌های کووید-۱۹ تولیدِ این کشور برای مصرف جهانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یک مقام سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) گفت: چین در حال رایزنی با سازمان جهانی بهداشت است تا واکسن های کووید-۱۹ این کشور به عنوان گامی در جهت آماده سازی برای مصرف جهانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

صدها هزار نفر در گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر در چین واکسن های تولید شده این کشور را با وجود به اتمام نرسیدن آزمایشات بالینی دریافت کردند که در ابتدا با نگران هایی در میان کارشناسان همراه بود.

مقامات سازمان جهانی بهداشت اظهار داشتند که چین مذاکرات اولیه را با این سازمان آغاز کرده تا واکسن های تولید این کشور به لیست مصارف اضطراری اضافه شود.

"لیست مصارفِ اضطراریِ سازمان جهانی بهداشت" این امکان را می‌دهد که واکسن ها و درمان هایی که هنوز مجوز نگرفته‌اند ارزیابی شوند تا استفاده از آنها در موارد اضطراری تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین حداقل چهار واکسن کووید-۱۹ دارد که در مراحل پایانی آزمایشات قرار دارند. این واکسن ها در کشورهایی از قبیل پاکستان، اندونزی، برزیل، روسیه و امارات متحده تست شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =