دخانیات خطر مرگ و میر بر اثر کرونا را افزایش می‌دهد

تحقیقات علمی نشان می‌دهد که دخانیات نه تنها اثرات محافظتی در برابر ویروس کرونا ندارد بلکه یکی از عوامل تشدید کننده بیماری کووید ۱۹ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-را-افزایش-می-دهد">ایسکانیوز) ،  محققان مؤسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران با بررسی یافته‌های علمی متعدد به این سوال که آیا نیکوتین اثرات محافظتی در برابر ویروس کرونا دارد؟ پاسخ دادند.

دخانیات سالانه بیش از ۸ میلیون نفر را در جهان می‌کشد. استعمال دخانیات یک عامل خطرناک شناخته شده در بسیاری از عفونت‌های تنفسی است و شدت بیماری‌های تنفسی را افزایش می‌دهد.

شواهد متفاوتی در مورد نقش نیکوتین سیگار و دخانیات در عفونت کووید ۱۹ و نتایج مرتبط با آن وجود دارد. حال سوال این است که آیا نیکوتین اثرات محافظتی در برابر ویروس کرونا دارد؟

کووید ۱۹ یک بیماری عفونی است که در درجه اول به ریه‌ها حمله می‌کند. استعمال دخانیات باعث اختلال در عملکرد ریه می‌شود و بدن را برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ و سایر بیماری‌ها دچار مشکل می‌کند.

دخانیات همچنین یک عامل خطر عمده برای بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، بیماری تنفسی و دیابت است.

بنابراین استعمال دخانیات، افراد را در معرض خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ و مرگ قرار می‌دهد.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و سازمان غذا و داروی آمریکا در زمینه آموزش به مردم درباره چگونگی کاهش خطر عوارض جدی ناشی از کووید ۱۹ تلاش می‌کنند. محققان این مرکز بیان می‌کنند که نه تنها نیکوتین باعث محافظت افراد در برابر بیماری کووید ۱۹ نمی‌شود بلکه ترک سیگار و دخانیات یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.

سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تاکید می‌کنند که دخانیات نه تنها باعث محافظت نمی‌شود، بلکه یکی از عوامل تشدید کننده بیماری کووید -۱۹ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =