راهپیمایی اربعین حرکتی تمدن‌ساز و یک سبک زندگی منحصر به فرد است

رئیس اندیشکده یقین گفت: راهپیمایی اربعین یک سبک زندگی منحصر به فرد است و ما سالیان سال است با تجمع عظیم میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن عباسی عصر امروز در سومین روز از همایش مجازی اربعین تا ظهور که به‌همت واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری درحال برگزاری است، گفت: راهپیمایی اربعین پدیده‌ای تمدن‌ساز و به‌عنوان یکی از بزرگترین تجمع های سالانه در 10 سال اخیر در سطح دنیا است و با ملاحظات کلانی که در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد به مرور تبدیل به یک الگو و مدل شده است.

وی افزود: از مباحث معرفتی اربعین در کنار مسائل تمدنی با مفاهیم گام دوم انقلاب اسلامی، نقشه خدا، تمدن نوین اسلامی و پدیده نظام سازمانی می توان برای مقدمات ظهور و تغییر سبک زندگی استفاده کرد.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، سیاست داخلی و استقلال، عزت ملی و مرز گذاری با دشمن و سبک زندگی 7 توصیه مهم مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب اسلامی است که هرکدام از مباحث را می‌توان در قیام امام حسین (ع) مورد بررسی قرار داد.

عباسی ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک سبک زندگی منحصر به فرد است و ما سالیان سال است با تجمع عظیم میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) مواجه هستیم. الگوی اقتصادی که ما در راهپیمایی اربعین با آن روبه‌رو هستیم بر مبنای برکت، انفاق و زکات است و افراد با حداقل هزینه در این راهپیمایی حضور دارند و مهمان نوازی مردم عراق و آنچه که در حد توان دارند باعث دوستی و نزدیک بیشتر ملیت‌های مختلف شده است.

وی با اشاره به نظام معرفت توحیدی که هر یک از انبیاء و امامان معصوم (ع) داشته‌اند عنوان کرد: هر یک از معصومین ما متناسب با شرایط دوران خود به روی موضوعی متمرکز بوده‌اند، دوران حضرت علی(ع) موضوع حق و باطل مطرح بوده، امام صادق (ع) با مسئله تبین عقل و جهل مواجه بود و روح توحیدی امام حسین (ع) عزت و ذلت بود.

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: مفهوم عزت و ذلت در نگاه امام حسین (ع) در بیانیه گام دوم انقلاب در مباحث تمدنی به خوبی مشهود است. عاملی که موجب ذلت است عدم مرزگذاری با دشمن است و ملت ایران با عزت ملی خود در برابر تحریم ها و فشارها نشان داده اند که ملت امام حسین‌اند.

عباسی گفت: قیام عاشورا و نقش بنیادین آن در معقوله اخلاق و معنویت به خوبی نشان داده شده و اخلاق اگر به دور از سیاست باشد اخلاق گلخانه‌ای است و سنگ محک آن حضور در عرصه اجتماعی و مشکلات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سبک زندگی مفهوم انسان و زندگی یا برخاسته از تعلیم و تربیت است و یا مبتنی بر استناعت. قیام امام حسین (ع)، شیوه زندگی شهداء، انبیاء و امامان نشان دهنده این است که خداوند بعضی از انسان ها را برای خود ساخته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =