افزایش تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی تا پایان سال

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت که تا پایان سال می توانیم با استفاده از فضای فیزیکی موجود تخت های بیمارستانی را افزایش دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه بررسی سطح بندی مراکز و خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی، با حضور مدیرعامل، عضو هیات مدیره، معاون درمان و مدیران و کارشناسان این سازمان برگزار شد که دکتر مصطفی سالاری، در این جلسه گفت: طی چند ماه اخیر موضوع سطح بندی مراکز و خدمات درمانی در جلسات متعددی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و امروز گزارش خوبی از مطالعات و بررسی های انجام شده ارائه شد. از همه همکاران و مدیران معاونت درمان این سازمان بابت تلاش های انجام گرفته برای تدوین سند درمان تقدیر می کنم.


وی با بیان اینکه سطح بندی مراکز و خدمات درمانی مزایای فراوانی دارد، افزود: با اجرای سطح بندی همه استان ها از افزایش تخت بیمارستانی برخوردار می شوند و تا پایان سال می توانیم با استفاده از فضای فیزیکی موجود تخت های بیمارستانی را افزایش دهیم.

سالاری گفت: بر اساس سند درمان در خصوص توسعه تجهیزات پیشرفته پزشکی نیز رعایت عدالت دیده شده است و بر اساس شاخص های تعریف شده افزایش تجهیزات به استان ها تعلق می گیرد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: قرارداد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از راههای توسعه دسترسی به خدمات درمانی است. در مناطقی که مرکز درمانی نداریم و جمعیت آنها زیر ۲۰ هزار نفر است از طریق قرارداد با پزشکان وزارت بهداشت، نیازهای درمانی بیمه شدگان را پوشش می دهیم . در این برنامه عدالت و توجه به جامعه هدف مورد ملاحظه قرار گرفته است.


سالاری تصریح کرد: تهیه سطح بندی مراکز و خدمات درمانی کار ارزشمند و قابل دفاعی است و اعداد به ما می گوید که هر منطقه چه نیازی دارد. توزیع عدالت با توجه به شاخص ها محقق می شود.

دکتر محمدعلی همتی، عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در این جلسه با قدردانی از تیم سطح بندی مراکز و خدمات درمانی این سازمان گفت: در حال حاضر با انجام این مهم سند درمان داریم و می توانیم با توجه به تغییرات آن را به روزرسانی کنیم . این سند جامع و کامل است و همکاران زحمات زیادی برای تهیه آن متقبل شده اند.


همتی با بیان اینکه در سند درمان باید موضوعات کنترل و مدیریت تقاضا و ظرفیت خیرین سلامت بیشتر مدنظر قرار گیرد، افزود: موضوع سالمندی نیز قطعاً در ارائه خدمات این سازمان تاثیر می گذارد. افراد بالای ۶۵ سال نیاز بیشتری به درمان دارند و نباید از این موضوع غفلت کنیم.

دکتر امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در خصوص موضوع سطح بندی مراکز و خدمات درمانی مطالعات زیادی شده و در نهایت با همفکری کارشناسان و متخصصان این سازمان و موسسه عالی پژوهش کار جدید و ابتکاری انجام گرفته است.


منوچهری افزود: درسطح بندی مراکز، خدمات و تجهیزات پزشکی سازمان تامین اجتماعی، سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.


وی گفت: در سطح بندی مراکز و خدمات درمانی وضع موجود، وضع مطلوب و جمعیت منطقه و جمعیت بیمه شده ارزیابی شده است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه در تهیه سطح بندی مراکز و خدمات درمانی حوزه های متعددی مشارکت داشتند و این موضوع قابل تحسین است، گفت: با شرکای اجتماعی این موضوع را به بحث خواهیم گذاشت تا از نظرات آنها مطلع شویم.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =