تاجر معروف اماراتی: حق بازگشتی برای آوارگان فلسطینی در کار نیست!

تاجر معروف اماراتی که به تازگی نیز قراردادی با یک شرکت اسرائیلی امضا کرده است، می‌گوید که هرگز بازگشتی برای آوارگان فلسطینی به سرزمینشان در کار نخواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  «خلف الحبتور» تاجر معروف اماراتی گفت که میلیون‌ها آواره فلسطینی که در سراسر جهان پراکنده هستند، هرگز به سرزمین خود که در سال ۱۹۴۸ (اوایل فاجعه اشغال فلسطین) از آن رانده شده‌اند، بازگشتی نخواهند داشت.

الحبتور در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» منتشر کرد، نوشت: «یک استدلال معتبر وجود دارد مبنی بر اینکه اسرائیلی‌ها بسیار لجوج هستند اما همین سخن را می‌توان درباره فلسطینیان نیز گفت چرا که همچنان بر حق بازگشت آوارگان مقیم سوریه، اردن، لبنان و دیگر اماکن اصرار دارند».

الحبتور که در دبی اقامت دارد و همواره برای عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات تبلیغ می‌کرد، افزود: «البته این (بازگشت آوارگان به فلسطین) هرگز اتفاق نخواهد افتاد و آن‌ها این موضوع را به خوبی می‌دانند و بهتر است آن‌ها (آوارگان) از کشورهای میزبان بخواهند که اردوگاه‌های آوارگان را تخریب کرده و به آن‌ها اجازه کار و خانه‌دار شدن را بدهند».

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، الحبتور همچنین نوشت: «آوارگان با کلیدهای خانه‌هایی که متعلق به آبا و اجدادشان است، امید و آرزوهای کاذبی به فرزندانشان انتقال می‌دهند و نفرت عمیق نسبت به اسرائیلی‌ها را حفظ می‌کنند که به عقیده من این برای هر دو نسل غیرعادلانه است».

آمارهای آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) نشان می‌دهد که تعداد آوارگان فلسطینی که تا سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده‌اند، حدود شش میلیون نفر است.

امارات و بحرین اخیرا با علنی کردن روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی، در کاخ سفید توافقنامه صلح با این رژیم را امضا کردند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شرکت‌های اماراتی طی چند هفته گذشته با تعدادی از شرکت‌های صهیونیستی حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی عربی، قراردادهایی را امضا کرده‌اند.

نام این شرکت‌های صهیونیستی در «فهرست سیاه» مشتمل بر ۱۱۲ شرکت صهیونیستی و بین‌المللی حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی عربی که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ۱۲ فوریه گذشته آن را منتشر کرد، قرار دارد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =