اربعین مسیر سعادت و آرمان‌های واقعی ملت‌ها است

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: اربعین این مسیر سعادت را گشوده تا خط و هدف و آرمان‌های واقعی را فراموش نکنیم. در گام دوم انقلاب نیز این فرهنگ مقاومت و ایستادگی است که برگرفته از نهضت عاشوراست و راه سعادت را برای ما نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن حسن‌زاده عصر امروز در سومین روز از همایش مجازی «اربعین تا ظهور» که به‌همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری درحال برگزاری است، گفت: اربعین برای همه جهانیان تبدیل به یک نماد شده است و فرصتی طلایی برای بازخوانی نهضت عاشورا به‌شمار می‌رود. شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) نقطه عطفی در تاریخ است که جریان تقابل جبهه حق علیه باطل را نمایان می‌سازد.

وی افزود: عاشورا بزرگترین و با عظمت‌ترین نبرد تاریخ بشریت است که در نهایت این خط مقاومت امام حسین(ع) است که در این نبرد پیروز می‌شود. اربعین و موضوع حضرت سیدالشهدا(ع) یک مهلت بازنگری در زوایای عاشورا است. نهضت امام خمینی(ره) نیز در امتداد عاشورا بوده و وصل به بعثت و در نهایت به ظهور ولی‌عصر منتهی خواهد شد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران بیان کرد: آرمان‌های حضرت سیدالشهدا(ع) یک الگوی عملی برای انقلاب است و مقابله با استکبار جهانی و دفاع از مظلوم از درس‌های نهضت عاشورا گرفته شده است. حرکت میلیونی اربعین از مغناطیس امام حسین(ع) است که امسال از این موهبت محروم مانده‌ایم. با این وجود دو پیامد در این باره مطرح است.

حسن‌زاده با اشاره به رفتار محبان سیدالشهدا(ع) با زائران آن حضرت گفت: باوجود اینکه امسال ایرانی‌ها توفیق حضور در اجماع بزرگ اربعین ندارند ولی باز شاهد ابراز دلتنگی و علاقه عراقی‌ها نسبت به ایرنیان هستیم. این میزان از دلدادگی به سیدالشهدا(ع) از سوی محبانش یک شگفتی در جهان ایجاد کرده است. عدم انعکاس رسانه‌ای اربعین از سوی قدرت‌های استکباری نشان از عصبانیت آنها از حرکت اربعین است.

وی ادامه داد: اربعین مشقِ عشق است و عاشقان را به خود جذب می‌کند، همه کسانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌اند این عشق عظیم را لمس می‌کنند. امسال که به علت شیوع بیماری کرونا توفیق حضور نداریم از منازل دل‌هایمان را روانه کربلا خواهیم کرد. این استقبال عظیم از سوی عاشقان اباعبدالله(ع) حاکی از این است که راه نجات ملت‌ها همین ائمه معصومین هستند و همگان راه سعادت را در راه صاحب‌الزمان(عج) می‌بینند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران تصریح کرد: اربعین این مسیر سعادت را گشوده تا خط و هدف و آرمان‌های واقعی را فراموش نکنیم. در گام دوم انقلاب نیز این فرهنگ مقاومت و ایستادگی است که برگرفته از نهضت عاشوراست و راه سعادت را برای ما نشان می‌دهد. وقتی بین دو حادثه بعثت و ظهور قرار گرفته‌ایم باید هرکسی نقش خود را پیدا کرده و نقش آفرینی کند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: ملت ایران الگو و راهبرد خود را مشخص کرده است و براساس الگوها و گذاره‌های عاشورا و امام حسین(ع) گام برمی‌دارد و تا زمانی که این چنین است تهدیدی بر ما وجود ندارد. شناخت انقلاب اسلامی بر اساس مولفه‌های عاشورایی بسیار مهم است که پیش‌نیاز آن نیز شناخت ملت ایران و جایگاه انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =