دولتی‌ها فهمیدند اشتباه کردند

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: به طور طبیعی بخشی از مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها است اما اینکه بخواهیم مطلقا همه مشکلات کشور را با فرافکنی به آمریکا نسبت بدهیم مورد قبول افکار عمومی نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی  درباره نابسامانی اقتصاد کشور و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها گفت: آقای روحانی از سال ۹۲ که سر کار آمد تا مدتی بعد از امضای برجام درست عکس امروز که می‌گوید همه چیز زیر سر کاخ سفید است حل همه مشکلات را به توافق با آمریکا ارجاع می‌داد.

وی افزود: به باور بسیاری از کارشناسان، اقتصاددانان و اهل نظر بخش کمی از مشکلات کشور ناشی از مسئله تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران است.

وی همچنین گفت: این کارشناسان معتقدند که بخش عمده مشکلات کشور ناشی از سو مدیریت و سو تدبیر است. وقتی رشد نقدینگی کشور در طول ۷ سال گذشته به بیش از ۴۰۰ درصد می‌رسد این هیچ ربطی به تحریم ندارد.

ایمانی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره اینکه مردم فحش و لعنت را به واشنگتن دی سی و کاخ سفید بفرستند، اظهار کرد: رئیس‌جمهور باید بگوید که این صحبت ایشان چه اندازه افکار عمومی را قانع می‌کند و مردم چه اندازه این حرف را می‌پذیرند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: اگر این اظهارات برای مردم پذیرفتنی نباشد باعث افزایش شکاف میان مردم و دولت می‌شود و نتیجه آن جز افزایش واگرایی چیزی نخواهد بود؛ یعنی اگر اعتماد مردم نسبت به مطالبی که مسئولین می‌گویند سلب شود منجر به واگرایی از حاکمیت خواهد شد.

ایمانی ادامه داد: به طور طبیعی بخشی از مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها است، اما اینکه بخواهیم مطلقاً همه مشکلات کشور را با فرافکنی به آمریکا نسبت بدهیم مورد قبول افکار عمومی نیست.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این دولت همین مقدار است که مشاهده می‌شود، گفت: در شرایط امروز تنها اقدامی که برای پای کار آوردن دولت می‌توان انجام داد این است که اولاً تذکر بدهیم که برخلاف تصور اعضای دولت راه حل مشکلات اقتصادی خارج از دولت نیست و چاره‌ای جز اینکه کمک کنیم تولید داخلی تقویت شود نداریم.

ایمانی تاکید کرد: همچنین همه دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی نیز به دولت کمک کنند تا بتواند روزهای باقی مانده را به خوبی سپری کند.

وی در پایان گفت: تصور من این است که دولت و دستگاه دیپلماسی ما تلنگر جدی خورده و به این فهم رسیده که برداشت آنها مبنی بر اینکه غرب می‌تواند مشکلات ما را حل کند اشتباه بوده است و آبی از غرب و آمریکا برای ما گرم نمی‌شود.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1075814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =